Thursday, December 30, 2010

Se vad man kan om man försöker

Jag var bra sur igår, över glasögonen. Men sedan började jag titta närmare och funderade på om jag kanske skulle försöka mig på att fixa dem själv. Det var ju inte skruven som var trasig utan en metallbit som ska sitta fast i själva bågens sida hade lossnat ur ett metallhål. Och jag hade ju inget att förlora, liksom...

Jag tog fram ett sk "super glu" (rekommenderas INTE att få på fingrarna) och satte igång att pula med glasögonen.

Resultatet?

Som nya glasögon idag, med full funktionalitet så jag kan vika ihop bågen som vanligt! Visst, det kanske inte håller för alltid, men jag har mer super glu, så det fixar sig säkert. Och SÅ mycket billigare än att behöva köpa nya... :-)

Om nu bara UTI-smärtan kunde försvinna helt så kan nog det här nog bli en bra dag! Väntar dessutom på spännande paket från syster i Sverige, så det kan nog bli en riktigt bra dag idag... :-)

Nu ska här jobbas, har tre saftiga och framförallt roliga jobb att syssla med. Ha en bra dag!

No comments: