Wednesday, December 29, 2010

Nämen...

När det regnar så öser det ner eller hur det nu heter...

Jag masade mig ut på stan så jag fick handla det som skulel handlas, även om jag helst stannat hemma.

Precis när jag och Sarah ska gå in på affären tar jag av mina solglasögon (som är RX, dvs har samma styrka som mina vanliga glasögon). När jag ska sätta på mig mina vanliga glasögon faller de ihop i handen, trasiga i skalmen! Som tur var skulle vi precis in på Target och de har en optiker där. Men nej, det kunde inte fixas, bågen var paj. Och jag köpte de glasögonen för precis över ett år sedan, och man tycker att ett märke som Versace ska hålla...

Så jag fick gå omkring inne i affären i mina solbrillor, lagom kul. När jag kom hem hittade jag som tur var mina gamla glasögon, men de är lite skadade i glaset på ena sidan, så det känns som en suddig liten fläck mitt i ögat, plus att de inte är riktigt starka nog...

Ringde upp stället där jag köte dem och jag visste ju redan att garantin var över, men som tur är har de bågen fortfarande, så jag kan beställa bara den och återanvända glasen. Men ändå! Dyrt som bara den och himla tråkigt...

Suck. Och det måste beställas, så jag vet inte hur lång tid det tar innan jag får hem dem.  Jättekul. Inte...

2 comments:

Marianne said...

Men vilken himla otur! Och det ovanpå UTI och allt det andra som har drabbat dig de senaste veckorna. Det är bara att hoppas att allt elände har samlats nu och sedan håller sig VÄCK länge, länge!

SÅ SÖT Elsa är! Jag förstår att du fick dra ut Sarah när ni skulle åka hem. Och ni får vänta ända till februari. Den som väntar på något så sött är säkert otålig, det förstår jag!

Vad roligt att ni kommer till Sverige i sommar! Jag håller tummarna för att allt går vägen så att ingenting sätter käppar i hjulet för era planer. Kan tänka mig att både du och din familj håller på att längta ihjäl er efter varandra.

Stora kramar och krya nu på dig FORT!

Desiree said...

Det där lät ju inget kul. Man kan ju verkligen tycka att glasögon borde hålla i mer än ett år. Otur med bågen måste du haft. Men det var iallafall tur i oturen att de hade bågen kvar och att du kan återandvända de gammla glasen. Det blir ju liiite billigare på det sättet. Inget vidre avslut på 2010 blev det men jag passar på att önska dig ett riktigt gott nytt år och en bra start på 2011. Vi åker upp till sälen för lite skidåkning nu.
KRam!