Friday, December 17, 2010

Fredag och JULLOVET är här!

Sarah var mycket glad att idag var sista dagen i skolan, nu är hon ledig fram till den 4:e januari...

Denna vecka har varit busy busy. Jag hade helt plötsligt en massa medicinska saker som skulle göras innan året var slut (eller mest för att jag inte behöver betala något resten av året, och då är det ju onödigt att dra ut på det till januari då jag måste betala en ny självrisk...).

Så det var besök hos reumatologen med lupus-kontroll (helt OK där), det var besök hos fotdoktorn med nageln och en inflammerad nerv... DEXA-test (benskörhetstest som måste göras vart annat år, har benskörhet pga av alla kortisonpreparat jag knaprat genom åren), diverse blodtest (12 var det denna gång) och så en första någonsin klämning av tuttarna (aka mammografi). Jag blev helt chockad när min läkare ville att jag skullelgöra en mammografi, sååå gammal kan jag väl inte vara ännu (blir 37 den 11 februari)...  Normalt startar man med mammografi efter 40 här annars.

Men tydligen är det standard när man är sjuklig av sig och har tagit många olika sorters immundämpande preparat som ju faktiskt kan ge cancer i olika former om man har otur att man får tjuvstarta lite med dessa test...

Och det var ju ett intressant test, om något obekvämt. Fy sjutton vad män slipper en massa saker som vi kvinnor måste gå igenom! Detta har nu lagts till listan över dessa saker, for sure.

Just nu är huset fullt av barn som leker, om 1 timme ska jag åka och hämta Ken på U-haul (lastbilsuthyrning), eftersom han har kört lastbil till jobbet idag (han var i Tampa och hämtade lite kontorsmöbler), och den ska lämnas tillbaka och maken ska hämtas dårå.

Imorgon vid lunchdags kommer våra kompisar förbi (får bli snabbstäd imorgon), de ska hämta Sarah som ska sova över hos dem (jag hämtar på söndag). Ska trycka in ett IKEA-besök på söndag med, när jag ändå är i krokarna...

Jag och Ken ska fira vår 12:e bröllopsdag på lördag, passa på att gå ut lite (fast det i gentligen är på söndag).

Sedan blir nog nästa vecka mest till att komma i ordning inför julen (som ju är på juldagen och inte julafton). Ska fixas med mat, pajer och annat. Och så städas såklart!

Och så ska vi hälsa på katten på onsdag!

Och lite annat... Så lite lagom julstress sådär, men bara lagom, lite. Så det blir nog bra!

Hoppas nu att ni alla får en mysig helg!

2 comments:

Saltistjejen said...

Skönt att kollen gick bra. Men mammografin har jag förstått kan gör väldigt ont faktiskt. Inte konstigt med tanke på hur det ska dras och klämmas. Å andra sidan låter det inte särskilt mysigt med koll av prostatan heller...
Grattis också till era 12 år!!!! Hoppas ni får en riktigt fin kväll ute imorgon då!
Och så är jag så nyfiken på katten!!!!! :-)
Kramar!

Desiree said...

Full rulle så här innan jul. Men underbart att Sarah har lite jullov nu. Mammografi är inte kul! Jag har faktiskt fått testa en gång redan fast jag är på tok för ung. FÖr ca 10 år sedan så hittade jag själv en liten knöl i mitt ena bröst och man gjorde en ordentlig utredning utifall att. Men det var en ofarlig bindvävsknuta som tur var men mammografin var jobbig för man klämdes fast så.

Hoppas du får en skön helg fast det är mycket du ska hinna med. Ha en underbar bröllopsdag på lördag.
KRam!