Monday, December 6, 2010

Redan måndag - igen

Tiden går så snabbt. Jag tycker att jag aldrig riktigt hinner med allt som jag vill. Ofta blir saker här hemma gjorda lite halvdant, sådant som inte är så viktigt.

Men till julen är det en del som behöver göras. Städa blir inte förens veckan innan, men jag skulle behöva sätta mig ner och planera exakt vad vi ska äta och vad som behöver köpas hem.

I år blir det först agången på många år som Kens mamma inte kommer att vara i Florida, så i år blir det vi och Kens bror Kevin och hans tjej Michelle. Så trevligt med gäster, jag tycker det är roligt att fixa med mat och annat när man har gäster, så det ska bli kul. De brukar komma ganska tidigt, typ vid 9 på morgonen och åka innan det blir mörkt, så de slipper sitta och köra i mörkret.

Eftersom de kommer så tidigt brukar vi äta tidigt. Och Kens bror äter gärna och mycket!  :-)

 Det blir nog amerikansk julskina och potatisgratäng med tillbehör i år. Igen. Men gott brukar det bli.

Nu ska jag fixa lite medans Sarah gör läxan, sedan är det Tae Kwon Do som gäller i kväll.

Dom senaste två veckorna har vi kört på att försöka tömma frysen så mycket som möjligt, jag upptäckte nämligen allehanda gott där när jag städade ur den. Och det måste ätas upp innan det köps nytt, typ.

Fast ikväll blir det nog leftover chili från igår, så det blir enkel middag!

3 comments:

Desiree said...

Jag känner också att jag skulle behöva göra ett uppsammlings heat på allt som borde göras och fixas innan julen. Det är himla smart att gå igenom frysen med jämna mellanrum och sedan försöka äta ur innan man fortsätter att handla in mer och fylla på nytt.
Ha det bra.
Kram!

Marianne said...

Så du blev sjuk i alla fall. Bra att du fick antibiotika, hoppas nu att du blir frisk i rappet så att du orkar fixa och dona inför jul. Jag måste prata med svärmor om maten, vi ska till dem. Vi kan inte hysa dem hos oss än, och de är rätt gamla, så jag får fixa rätt mycket mat och ta med. Men det är bara roligt.

Mer julpyntat blir det inte hos oss, mer än att vi ska ha en gran så klart : )

KRAM!

Mrs Clapper said...

Tack för din kommentar! Det ska bli väldigt spännande att lära sig ett helt nytt jobb och få resa en massa.

Har nästan glömt att det är jul så snart! Läskigt vad tiden går...

Kram!