Friday, September 9, 2011

Fredag

Bloggandet känns helt värdelöst just nu. Har varken tid att tänka, skriva eller knappt läsa andra bloggar!

Men det verkar som om jag har högst två veckor kvar på det här stora, långdragna projektet. DÅ hoppas jag på att kunna återgå till me rnormalt bloggandet som inte är skittåkigt. Lägga upp lite mer bilder osv.

Jag är lite sur på företaget som ska installera badrumsbänken. Det skulle ta en vecka från mallen till installation, så jag ringde igår för att höra när det blir. De har mig inbokad för installation nästa torsdag. Det är ju nästan två veckor efter mallen, plus att de inte har informerat mig!

Dessutom var det vid en tid då jag inte är hemma, så nu måste de boka om. De skulle återkomma. Jag hade bara ett krav från början, att det skulle vara klart till nästa lördag eftersom vi har gäster då. DET skulle inte vara några problem alls... jojo. Man ska aldrig lita på "contractors".

Nästa vecka börjar "after school clubs" på Sarahs skola.

Det fanns en del att välja mellan men det var bara en som lät spännande och det var hennes enda val. Klubben är på måndagar och heter "Oddussey of the Mind". Det låter väl intressant va? Tydligen ska de få lära sig problemlösning och kritiskt tänkande. Låter skithäftigt och KUL att hon har valt det istället för tex "cheerleading", "knitting" eller "board games". Jag hoppas på att vi har oss en liten Nerd, precis som vi! :-)

Hon har även gått med i en annan klubb på torsdagar, men den hålls inte av skolan men i skolan. Den heter Jackie's Art Club och är alltså precis som det låter en konstklubb där de får skapa en massa kul.

Bra blandning med lite nerd och lite artsy!

1 comment:

Jenny said...

Mathilda gjorde OotM förra året och tyckte att det var jättekul, och det är verkligen en superaktivitet - MEN tidskrävande! För oss var det en aktivitet som var tvungen att ledas av en föräldra coach, plus assistant coach, alltså inte på skoltid. Det var träning 2x i veckan, plus att de ska göra rekvisita etc till sitt uppträdande (en del är problemlösning "on the spot" och en del är ett långtidsprojekt som de ska presentera som en pjäs eller uppträdande) och så ska det ju ev resas om laget går vidare till state finals och world final. Så länge man är medveten om det så är det verkligen toppen! I år har de för mycket läxor i 3rd grade tyvärr för att vi ska hinna, men det är ju hela tiden upp till high school, så det finns nog tid! Kram!