Friday, September 30, 2011

Fredag!

Idag ska det städas för nästan hela slanten! Och för att jag skrev det så kommer det naturligtvis att trilla in en massa småjobb som kommer ivägen...

Imrogon kommer våra goda vänner S &a J med barn över på lågkolhydratsmiddag, ska bli kul. Innan dess ska jag alltså få ordning på ett hus i uppror, baka en del och förbereda middagen.

Jag fick inte sådär jättemycket sömn i natt pga sjuk hund. Som tur var repade han sig snabbt (bukspotsskörteln igen), men sömnen var det värre med...

Så lite seg idag.

Planen är att jag ska kolla lite på TV först medan jag kör tvätten med alla filtar och kuddar som Bob spydde på igår (åh vad kul!). Ska ladda med lite koffein också. Sedan ska det städas! Dessutom har jag denna vecka i princip fått fram alla höst/Halloween-dekorationer. Så det känns härligt! Det som i vårt hus sedan minst 10 år tillbaka markerar starten på hösten och också the Holidays (Thanksgiving/Jul) är när jag tar fram mina äppel- och kaneldoftande ljus! Det doftar så gott i hela huset av dessa!

Imorgon ska jag släppa av Sarah hos en kompis, och sedan ska jag iväg och handla den sista maten, hem och baka lite och preppa. Sedan hämtar Ken Sarah vid tre, då ska jag kasta henne i duschen, eftersom hon säkert har badat i poolen, och vid fyra kommer gästerna.

På söndag ska vi alla tre plus Sarahs bästis åka och bowla, det ska bli kul!

Hoppas nu bara att jag har tillräckligt med energi för allt det här, tack hunden! :-)

1 comment:

Victoria said...

Hej Katrin,

Tusen, tusen tack för din donation!!!
Kramar och trevlig helg!/Vic