Thursday, September 29, 2011

Torsdag

För att vara klar med det stora projektet får jag verkligen säga att det har varit full rulle sedan dess! Massa jobb och annat. Ja ja, man ska väl vara glad att man har arbete nuförtiden!

Igår lancerades den nya Kindle Fire, Amazons svar på iPad2. Jag är en inbiten Android-anhängare och tänker inte gå över till Äpplet... Dottern har en iPod Touch som i princip är en iPhone fast utan telefonfunktionen. Inte speciellt imponerad. Android har mycket mer flexibilitet...

Så jag för-beställde en Kindle Fire igår. Den kommer att skickas ut den 17 november, så det blir spännande! Jag kommer då att sälja min vanliga Kindle som jag har, eftersom Fire såklart är huvadsakligen ämnad som eBoks-läsare, och då behöver jag ju inte den gamla Kindle... Och med lite hackning kan man faktiskt läsa svenska biblioteksböcker på Kindle alldeles utmärkt.

Plusset med Fire är ju att det är en touch-screen i färg och att man kan se på film, använd appar och annat trevligt, ja samma som iPad2. Jag har dessutom sedan några år varit medlem i Amazons Prime, och det innehållet är nu tillgängligt genom Fire. Prime ger en gratis 2-dagarsfrakt på nästan allt man handlar på Amazon, MEN det ger dessutom tillgång till tusentals filmer och TV att streama gratis! Helt kanon faktiskt...

Så jag ser fram emot att få hem min nya lilla guldklimp... Om jag nu får ha den ifred från Sarah! :-)

No comments: