Friday, August 10, 2012

Fredag

Snart är helgen här! Jag tror jag ska dra med Sarah på stan och köpa nya skor till skolstarten. Behöver komma ut lite idag känns det som.

Nästa vecka är det sista veckan innan sommarlovet är över. Sista veckan för mig med, eftersom jag tog ledigt från allt vad kosthållning heter över sommarlovet. Den 20 augusti börjar vi med LCHF igen och kör det ca 3 månader innan den amerikanska helgtiden kommer, med start med Thanksgiving i slutet av november. Sedan tar vi ledigt tills efter nyår någon gång.

I vår tänkte jag ta tag i LCHF igen och köra det stenhårt fram till semestern i juni.

Det verkar fungera ganska bra för oss att varva. Då blir man ju inte så fixerad på vad man inte får äta i längden. Och jag har märkt att många LCHF-vanor följer med en även om man inte äter LCHF. Jag har t.ex inte haft socker hemma på ca18 månader!

Men under sommaren med alla sina ljuvliga frukter ville jag inte äta LCHF. Lätta pastasallader och frukt hör liksom sommaren till. Och glass! :-)

Så nästa vecka får vi njuta av de sista dagarna! Sarah har blivit inbjuden till en sleepover hemma hos sin bästa kompis på torsdag, och hennes andra bästa kompis ska också sova över! Det blir nig riktigt kul, hon har inte sett sin andra bästis på hela sommaren.

Nej, nu ska jag gå och duscha, så jag kan få upp energinivån lite och orka ta mig ut på stan. Jag tror det blir Shoe Carnival idag, har aldrig varit där och de har nyligen öppnat en affär i närheten och flera har rekommenderat den.

Trevlig helg alla!

No comments: