Monday, August 20, 2012

Måndag

Nu är sommarlovet slut! Idag var det tillbaka till skolan, 4:e klass! Tiden går så snabbt, så snabbt. Redan i fyran (här i USA börjar man ju skolan ett år tidigare, så hon börjar fyran när hon är 9 alltså).

Idag känner jag mig pank men nöjd. Jag har köpt ny dator och skrivare, med värsta klös i, jag har betalat alla mina räkningar och jag har storhandlat, så därav tomt i plånboken... :-)

Idag börjar skolan och idag var det då dags för LCHF igen.

För att lyckas med en kost som LCHF är det viktigt att förbereda sig. Jag har redan allehanda LCHF-vänliga matvaror hemma, så det hjälper ju. Men viktigast är att tänka framåt och ha middagar och annat planerat. Har man en plan så är det ju enklare att hålla sig på repet utan att trilla av.

Dessutom är det alltid uppfriskande att starta med ett riv, så igår spenderade jag allehanda timmar på att storstäda kylskåpet och rensa bort gammalt och få det fint och rent. Samma med skafferiet. Dessutom gjorde jag mig av med kolhydratsstinna produkter så vi inte behöver frestas (ja Sarah har ju sina favoriter hemma, hon äter inte LCHF).

Jag tror jag var lite inspirerad av förra veckans storjobb, det handlade nämligen om livsmedelssäkerhet och matförgiftning, det gjorde nog att jag skrubbade lite extra! :-)

Efter att allt var rent och fint handlade jag och nu kan jag då starta LCHF-svängen igen med en ren tallrik, så att säga.

Till frukost imorse åt jag ett kokt ägg, lite ost och rostbiff. Till middag blir det grillade NY strip steak med ångkokta grönsaker och en kall gräddfilssås med vitlök.

Hungrig är man aldrig med LCHF, det är då så säkert. Jag ser dock mest fram emot att få bort någr akilon, bli av med min uppsvällda mage (ingen tjocktarm gör att man blir lätt uppsvälld om magen) och så favoriten, få minskad ledvärk.

Jag har haft en tarminfektion de senaste 4 dagarna, har ätit antibiotika så det står härligt till. Mindre kolhydrater kommer säkerligen att hjälpa den att bli bättre snabbare.

Annars är det nog en ganska slapp dag idag. Jobbade på som bara den imorse, men har inte direkt planerat in något för eftermiddagen.

Hoppas nu bara att jag kommer ihåg att hämta Sarah i skolan i eftermiddag; det var ju ett tag sedan sist!

No comments: