Wednesday, August 1, 2012

Onsdag

Sarah var visst trött idag, hon sover fortfarande och det är snart halv elva här. Vi hade planerat att gå till poolen, men åskan mullrar där ute, så jag låter henne sova ut. Vi var uppe till nästan midnatt igår och hon har hållit igång ganska bra de senaste dagarna.

Jag förundras fortfarande över att Sarah inte har klagat en enda dag under sommarlovet, inget tjat om att hon har tråkigt eller liknande. Hon har hållit sig sysselsatt själv, antingen med lekträffar eller på egen hand. Jag har absolut inga problem med att få arbetsro när hon är ensam eller när hon har någon kompis här, det har funkat jättebra!

På söndag åker hennes BFF till Nort Carolina (där familjen äger en hotell- och stugby). De ska vara borta en hel vecka för att jobba där, så det blir tirst för Sarah. Men när de kommer tillbaka ska vi hitta på en massa kul tillsammans innan skolan börjar. Jag tror visst att skridskoåkning står högt på önskelistan, och så kanske vi hinner med ett besök till en vattenpark, Sun Splash,  som ligger söder om oss en dag, annars får vi ta det en helg när terminen kommit igång.

Ken, Sarah och jag har ju dessutom biljetter som ligger och väntar till Sea Worlds vattenpark, Aquatica, där vi aldrig varit innan. Som tur är gäller biljetterna i ett år, så det är ju ingen panik, Det beror lite på hur Ken jobbar om vi kan ta oss till Orlando en hel dag här snart eller inte.

Jag försöker se till att Sarah rör på sig varje dag, men i dagens samhälle är det inte så enkelt, barn sitter still en hel del, tyvärr. Så om hon inte har simmat eller gjort något annat aktivt tvingar jag med henne på mina långpromenader. Jag svär, de räknas som dubbelt under sommaren eftersom värmen tar så mycket på en! :-)

Jag är så glad att jag lyckades städa köket riktigt noga nu på morgonen medan jag väntatde på att ett projekt skulle komma in. Man får passa på!

Idag kommer resten av gerbil-utrustningen, så vi kommer säkert ägna några timmar åt att sätta ihop det och fixa allt som hör till runt om.

Annars är det bara jobbande som gäller. Jag har hela tiden flera projekt som jag tackat ja till i inkorgen, och flera som jag tackat ja till men som inte kommer anlända förens flera dagar senare. Som det ser ut nu är jag fullbokad fram till slutet på nästa vecka, och så rullar det på... Men jag är glad att jobben kommer och att de senaste två åren har hållit sig så här hela tiden, att det inte bara var en tillfällighet. Jag gillar lite jobbstress! :-)

Nej, det var allt jag hade att rapportera för den här gången, nu tillbaka till jobbet.

No comments: