Saturday, August 18, 2012

Lördag

Ingen sömn i natt. Vaknade vid 3 av att vi först trodde ett flygplan höll på att störta (vi hör ofta flyg som går in för landing) men det visade sig att det var en bilkrasch ute på infartsvägen till vårt kvarter. Brrrooooooooooms KRASCH!!! Jag antar att det kan ha varit någon som varit ute och festat och sedan kört onykter hem.

Efter det kunde jag bara inte somna om. Vi skulle upp vid 6.30, och då passade jag på att kolla vädret. Åska i Orlando väntas, ja då var det ju lika bra att ställa in vattenparksbesöket och tillbaka i sängen... Ingen sömn. Kvart i åtta var det dags att gå upp och ge Bob en insulinspruta och sedan ska ju hundarna ha frukost på det och en liten tur ut i trädgården.

Suck. Ingen sömn, och nu vill Bob ut på en RIKTIG promenad... Efter det lät jag resten av huset sova och satte mig att jobba istället. Jag var som en väljoljad maskin och har nu fixat klart allt som skulle göras över helgen. Levererat och fakturerat!

Jag får pengar idag eller på måndag och då ska jag beställa min nya dator. Vilket monster det kommer bli! Är alltid impad över hur mycket tekniken gått framåt på bara några år när det är dags att skaffa ny dator... Den här gången blir det dubbla monitors, tror nog det kan hjälpa mig att bli mer produktiv.

Passade på att beställa en ny trådlös nätverksskrivare från HP idag också, den hinner nog komma innan datorn, datorn ska ju tillverkas först, så den lär nog inte komma förrens första veckan i september... Spännande men jobbigt med att fixa iordning en ny dator, det är en massa jobb med att få alla jobbprogram installerade och allt det där. Tack vare min automatiska upbackning i "molnet" via Carbonite är det dock superenkelt att föra över alla filer såsom foton som jag vill ha med till den nya datorn. Smärtfritt (ta i trä).

Idag blir det nog lite bio for mig och Sarah istället. Imorgon kommer hennes kompis hit för att leka hela dagen.

Ha en bra helg!

No comments: