Tuesday, August 14, 2012

Tisdag

Sitter här och är hungrig. Blir oftast att jag går upp och kollar mailen, och så helt plötsligt har det gått ett bra tag och jag har glömt att äta frukost. Så det är ett par rostade mackor och en kopp te inom min snaraste framtid, spår jag...

I helgen var jag på träning för Girl Scouts. Det var trevligt. Jag hade tänkt engagera mig i detta lite mer, eftersom jag behöver vara mer social och inte bara sitta hemma och jobba! :-)

Så jag slår slag i saken och hoppar rätt in i volontärandet: ikväll ska jag representera vår trupp i säsongens kick off (vår ledare är ute och reser). Det blir stormöte och gott att äta, vavat med en massa information inför den stundande säsongen som startar i september.

På fredag ska jag dessutom volontära på Sarahs skola där vi ska ha bås för att locka fler inresserade till Scouterna. Och den 31:a ska vi ha stort möte med alla som har anmält sig som intresserade potentiella nya Scouter på en annan skola, det räknas med att bli minst två hundra personer där, så jag ska hjälpa till med lite praktiskt.

Se, jag kan vara social om jag bara vill, men jag är innerst inne en liten eremitkräfta, bara så ni vet... :-)

Så mötet ikväll är inte förrens halv sju. Tänkte hinna med att jobba och läsa klart min senaste bok, kanske en tur till Victoria's Secret för lite nya underkläder också, om det hinns, behövs

På lördag SKA vi ta oss till Sea World's vattenpark, Aquatica. För, kom igen nu, jag har haft de där biljetterna hela sommaren, men det har inte blivit av. Så nu ska det ske. Japp.

Helgen var annars helt OK. Jag storstädade i söndags, och det var så skönt att starta veckan igår med ett rent hus! Läst har jag gjort som bara den. Min Kindle Fire har gått varm (läsplattan alltså).

Det har blivit några böcker av Mari Jungstedt, vars spännande böcker utspelar sig på Gotland. Så knasigt knäppt att sitta här i Florida och läsa mordhistorier som utspelar sig hemma i min barndomsmiljö! Jag känner ju till alla namnen och ställena, skrockar och suckar här och där. Det värsta med de här böckerna är att jag får sådant suuuuug efter Gotland. Jag vill vara där och känna lukten av hav och tjära, se blåelden blomma och stryka handen över en sandsten... Men det blir nog ett tag tills nästa gång. Tidigast 2014, tidigast...

Nu har jag börjat läsa vidare i serien om Maria Wern av Anna Jansson, där böckerna också utspelar sig på Gotland. Här är det till och med en hel del gotländsk dialekt med i böckerna. Jag plågar mig själv, för min Gotlands-längtan blir ju bara värre, men det är en härlig smärta att få i alla fall läsa om Gotland! Ni fattar va?

4 comments:

Mrs Clapper said...

Vad härligt med en fellow-eremit där ute! Det ÄR skönt att vara ensam :) Det är också väldigt trevligt att umgås, men att få komma hem och bara slappa och inte behöva vara käck... DET är skönt det!

SweFlo said...

Jag hae dessutom turen att gifta mig med en likasinnad. FÖR mycket socialt umgänge får mig att stressa, jag gillar att vara fö rmig själv en hel del. Bra att jag valde att jobba hemifrån! :-)

Jenny said...

Här har du en annan, semi-ermemit, fast jag föredrar att kalla mig själv "hemmakatt" ;-).
Har du problem med att läsa svenska böcker på din kindle, alltså är det samma format som funkar rakt över, eller hur gör du? Jag löser amerikanska böcker i min kindle-app på min android-platta, och laddar ner dem från kindle store på Amazon, men jag hade tänkt börja läsa även svenska böcker (blir ju så himla tungt att hålla på att släpa pocketböcker över atlanten :-)), så jag var nyfiken på om jag kan läsa dem i kindel också, eller om jag måste hitta nån svensk läs-app för det. Kram!!

SweFlo said...

Jag hade väldiga problem med att fundera ut hur jag skulle kunna läsa just svenska biblioteksböcker via Kindle Fire (eller vilken Kindle som helst). Det finns ett jättebra knep, men vill helst inte gå in på det här, men maila mig på katrinjarvis@gmail.com (och om det är någon annan som vill veta) så berättar jag hur du gör. :-)