Friday, May 1, 2009

Lite saker på G KODAT!

För st och främ st detat kom mer att se kons tigt ut, är tvun gen att skri va lite i ko d. Ville bara säg a att det nog blir lite svenska här den när msta veck an eller så... Det ta fö r a tt jag vet att pers onen h ar anv änt mas kin över sättning på Internet för ut fö r a tt ku nna läsa v ad jag har skriv it på svenska...

D et ä r en krångli g och in vecklad hist oria men det är ett prob lem med en psyk olo giskt väl digt os tabil männ iska som b or i trak ten som jag he lst inte vill ska lä sa denna blogg...

Person en har in get med mig att göra dire kt, utan me d mak en. En per son som för til fället arb etar för hon om (til ls nä sta fre dag) har upp trätt mi nst sa gt för bryllande. Väld igt agg ressivt och kons tigt. Efte rsom ma ken enligt kontr akt som al la anstäl da skr iver under har rät ten att överv aka deras epos t kun de han sna bbt ta reda på ge nom det enor ma flöd e av epost som den na pers on skick ade till and ra under arbe tstid, att pers onen i frå ga har allv arliga ps ykolog iska probl em och g år hos lä kare 1 gå ng i ve ckan för de tta...

Perso nen i frå ga har under de sen aste vecko rna bl ivit me r och mer agit erad. Om per sonen tex tillfrå gas var ör viktiga arbetsu ppgifte rinte har utfö rts, så får per sonen i fråga känslout brott gemt emot mak en om att han min sann ald rig gör d ssa uppgi fter, och att mak en då skulle ans e sig för "bra" för de ssa uppgifter. Mak en har minst sa gt varit för bryllad och på sin k ant, inte rikti t vetat hur han ska hant era situati onen. Det rö r sig ju dock bara om en kla ad ministrativa upp gifter som pe rsonen i fråga är ans tälld speci fikt att ut föra...

Ma ken h ar ver kligen or oat sig öv er den na p erson, han g illar per sonen i frå ga och vet ju i nte rikti gt hur han ska han tera det he la. Det började gå mot en allt mer ohållb ar situ ation. SOm "t ur" är sad e person en upp sig!

I den allt mer febri la epostakt iviteten från den na person till olika vä nner (bra läx a här, folk, anv änd inet dator n på jo bbet till per sonliga anda mål!) så verkar det som om perso nen i frå ga nylig en up ptäckt att hon är mer intre sserad av det andra kö net, och hon har tyd ligen n¨got sorts ny vunnet hat mot alla med pen isar. Kan bero på att hela detta psy ko tiska bet eende satrtade med att henn es kil le gjo rde slut med h enne...

Mak en upptä ckte dock i ett av eposten att per sonen och hennes vänn ina läs er min blogg, var för har jag ingen anin gen om.

Kän ns lite obeh agligt tycker jag. Så jag vet inte om jag bör löse nordssätta bloggen, och låta de som är intresserade eposta mig för att bli "godkä nda" läsare.

Det käns lite tar vligt, men de nna pe rson vet var vi b or, ho n är onek ligen osta bil, och jag vill inet he lst att hon vet vad vi g ör och vil ka plats er vi är på.

Så hur hant erar jag den na situati on? Komme ntera enda st på svenska, tack...

4 comments:

mammigranten said...

Stackars dig!
Sånt är ju jättetrist, men tydligen väldigt vanligt vad jag förstår. Läser ett par andra som råkat ut för samma, så trist...

Hoppas det löser sig!

Kram

Lotte Jensen said...

de tlåt erver klig en ot äckta tt ni har de tpådetta viset. Ja hop pasatt de tin teutv ecklas tyill nå¨gotmer otä ckt

moster

S w e F l o said...

Ha ha! Kodat och allt, det var ju för sött kära moster ;-)

Tina said...

Jag ha rock så råka tut fören somh ar övers att minbl ogg ti ll si ttsprå kså jagförstå r"kodspr åket"...