Tuesday, May 12, 2009

Warm, hot and ... and hot!

I have been out and about since 11 this morning, just got back (4 PM). It sure is HOT out there! The temperature kept at 36 C, and it is steamy out there!

I was hunting for a swimsuit for Sarah, a plain, cute suit that does not look like it belong on a stripper. Apparently that is the trend among 6 year olds this summer: "Swim dressed like a stripper!" Blah! Finally found a simple one that cover the bits and pieces it should and with normal colors and cute butterflies on it... THAT was not an easy task!

In other news, today we are celebrating! Ken just landed a new HUGE ongoing client, this is really going to give us a boost financially, so we are both very thrilled about this. Woohoo! Perfect timing now when Ken is moving into a larger office in mid July.

So tonight I think we will order in and just enjoy a nice glass of wine together...

9 comments:

Anonymous said...

Kul för Ken med den nya kunden. hoppas vinet smakade.
-Mari-

Taina said...

Visst är det trist med detta mode. Jag blev chockad häromdagen när jag såg typ bh för 3-4-åringar. Det var INTE bikini utan underkläder. Sååå vidrigt. Nu har jag en 16-åring hemma och det är tufft att hålla henne från denna klädhysteri med kortkorta kjolar och toppar som nästan får bysten att trilla ut. Jag gör faktiskt en check varje morgon innan hon går till skolan...vad gör man inte.

Grattis till Ken och hans nya kund! Kul

S w e F l o said...

Ja jag fattar inte varför det ska vara så bråttom med att bli vuxen! Barn hinner ju knappt vara barn numera...

Mari, det bidde inget vin för min del, men en god sallad hade Ken med sig hem i alla fall! Fast vi tänkte nog fira med att shoppa loss lite på IKEA nu ihelgen istället...

Camilla said...

Phu det låter varmt. Här är det just nu 17, rätt skönt faktiskt.

Tur att du hittade en vettig baddräkt. Själv har jag oxå investerat i en bikini. Behövde bara prova 2 för att hitta rätt. Måste vara rekord

S w e F l o said...

Camilla, jag köpte en bikin via postorder från Victorias Secret igårkväll. När badtider nalkar sig brukar jag göra ett val: ska det bli tankini elle rbikini i år? De senaste åren har det varit tankini för hela slanten, så jag fick för mig att köra bikini i år. Ingen av mina gamla verkar passa så bra, så det fick bli en ny. Börjar man med tankini så är man ju vit om magen sedan, så det blir till att bestämma sig tidigt vad det ska bli, ha ha!

Camilla said...

Såg dessa tankinis i somras i NJ. Dessa hade jag aldrig sett förut, men nu har de visst hittat till Sverige också.
Men jag är mer för bikini, trots "speedbumps". Maximalt med sol på min kropp, eller ja utom på ett fåtal ställen :)

S w e F l o said...

Med mina hudcancer chanser (mamma dog av melanom vid 24 års ålder och jag har haft basalcancer) så bord ejag väl hålla mig helt borta från solen eller ha tält !Hög solskyddsfaktor för min del i alla fall...

Lotte Jensen said...

GRATTIS till att det går bra för din familj nu. Hälsa Ken och säg att jag känner mig stolt över er!

Apropå bikini så har jag inte badat sedan augusti 1990 och har därför inte ägt någon baddräkt över huvudtaget sen dess. Den hängde i klädkammaren och torkade sönder och sen blev det ingen ny.

Det borde vara förbjudet att på olika sätt, som tex med kläder, exponera barn som sexobjekt... eh... kanske redan är...

S w e F l o said...

Ja du moster... Det är redan 27 grader varmt i havet här, så när ni kommer nästa år (juni förhoppningsvis) ska vi nog få dig att bada lite. Det är oerhört vackert vid havet här, mjuk, vit sand och turkost vatten. Och varmt såklart! Det går liksom inte att motstå!!!