Monday, February 4, 2013

Body Pump

Jag överlevde min första klass, men vi får se hur det står till imorgon. Det var spyfara där ett par gånger, men jag var verkligen inte den enda som hade det tufft!

Fullt var det, minst 30 stycken i alla fall.

Tydligen så började de med Body Pump på det här gymet förra veckan, så alla är ganska nya. En del har kanske tagit Body Pump på något annat ställe. Men i vilket fall som helst så vill de att alla ska lära sig korrekt form så här i början, så vi körde ett pass på 1½ timme. Det är tungt bara att skriva det här!

En tjej jag pratade med sa att hon hade svårt att ens sitta på toan dagen efter sitt första pass, så jag räknar med rejäl träningsvärk :-)!

Jag körde på de lägsta vikterna förutom ett moment, men jag had enog önskat att jag hade de lättare vikterna för det också. Bättre att långsamt jobba sig uppåt. Jag kämpade verkligen i slutet av varje track, så det var helt rätt.

Det enda jag hade problem med var push ups. Inte själva push upsen, utan mina handleder. Jag kan liksom inte få dem i rak vinkel efter alla år med ledvärk. Jag får jobba på det. Plankan var svår också, eftersom de gick från planka till push ups. Mord och inga visor för mina handleder!

Och koreografin komme rnog sedan, jag gjorde ändå ganska så bra ifrån mig. Nu vet jag ju vad som väntar. Det gäller att rusa in, paxa en plats och sedan roffa åt sig utrustningen. Det var en del som fick klara sig utan, men de ska tydligen få in mer. Men de had eheller inte räknat med att så många skulle komma, det har tydligen blivit en stor succee.

Nu ska jag försöka jobba ett par timmar, vi får se om jag kan gå på onsdag, elle rom jag kommer att behöva vänta tills på fredag. Ont kommer det att göra i alla fall! :-)

1 comment:

Anonymous said...

Jag tror nog du ska vänta till på fredag om du har tränignsvärk i dag. Många gånger är träningsvärken värst andra dagen...

Stark i alla fall av dig som kämpade dig igenom hela 1½ timme första gången, tror Body Pump kommer bli bra för dig då det ger en styrka i hela kroppen.

-Mari-