Thursday, February 7, 2013

Torsdag

Det gick inte att gå på Body Pump igår, alldeles för mycket träningsvärk fotfarande. Men det är ju sådant man får räkna me di början! Imorgon blir det dock av, och då har jag ju två lediga dagar innan måndagen och nästa pass.

När jag klarar att gå mina tre dagar i veckan (eller innan) tfunderar jag på att varva med yoga tisdagar och torsdag eller någon gång på helgen. Och så lite kondition hemma emellan.

Idag blir det långkok här, måste göra en gryta på fläskkött och poblano-peppar, eftersom vi kommer hem så sent ikväll och grytan tar ett par timmar. I kväll är det Scouterna och de ska ha sitt Valentine's Day-party då, eftersom näst amöte inte är förens efter V-day.

Annars har kommit till beslutet att byta vårt HVAC-system. Alltså AC och värme-systemet. Inget billigt beslut, det kostar vanligen mellan $5,000 och $10,000! På måndag komme rkillen som ska bedöma vilket system som passar bäst. Våran enhet är nu 11 år och haltar på sista benet, så det känns bäst att ta tag i det här innan sommarvärmen kommer igång ordentligt och den helt plötsligt pajar. Dessutom blir det ju mycket mer energisparande och billigar eelräkning med en ny enhet.

Nej, nu ska jag gå och äta en sen frulost/tidig lunch, har varit på stan och handlat, så är superhungrig nu!

No comments: