Friday, February 15, 2013

Fredag

Tjohoo! Fredag! Fast jag har mycket att göra i helgen, så det kan bli lite halvstressigt.

Känner inte alls av lika mycket träningsvärk efter Body Pumpen i onsdags, så idag blir det ett andra pass. Träningsvärk har jag ju, men inte så där mycket som förra veckan. Det märktes att vi gjorde en liten annorlunda rutin i onsdags, för jag känner av lite andra muskler den här gången. Magen till exempel, kul!

Vi har verkligen trist väder här nu med varvat regn och dimma. Ska visst bli väldigt kallt på morgonen söndag-måndag (typ strax över nollgradigt), vilket blir intressant eftersom vår värme inte funkar som den ska (de kommer på måndag för att byta ut hela AC/ärmesystemet). Det får bli en extra filt över natten! :-) Florida-hus (eller amerikanska hus i allmänhet) är inte direkt välisolerade... plus att vi har stengolv i hela huset = kallt! Under större delen av året är det bra, men inte under extrakalla vinterdagar...

Imorgon hade jag tänkt mig en yoga-klass vid 8 på morgonen, vi får se hur det blir. Vif 10 ska vi nämligen vara på Bishop Animal Shelter, ett lokalt not-for-profit djurhärbärge. Vi ska donera saker och hjälpa till (Scouterna).

Sedan ska jag på stan för lite andra ärenden. Jag hoppas jag hinner jobba klart allt jobb jag har i eftermiddag, för jag vill INTE jobba över helgen!

På måndag är Sarah ledig och en av hennes bästa kompisar, Madison, ska nog vara här hela dagen. Lika bra det, jag får nog inte mycket jobb gjort ändå på måndag med AC-killarna här hela dagen...

NU är det dags för långpromenad med hundisarna i det trista vädret och sedan är det off to the Y!

Ha en fin helg nu!!!

No comments: