Monday, August 4, 2008

Monday

More work this week! I really didn't do much this weekend. Ken had to work both days, so Sarah and I went out and had some fun Saturday. We went to the movies and saw Space Chimps, it was a lot better than what I had expected, actually! So our lunch was popcorn and soda, not so good, but fun! We also picked up the last few items for Kindergarten, so we are all done in that department.

Then I just did nothing the rest of the day. Sunday was cleaning day, so I mostly did laundry, then cleaned the kitchen and made some pretty awesome Schezuan chicken for dinner.

Since Sarah has to wear a uniform for school, I wanted to get her the most comfortable items I could find. Most uniform clothing you find in stores are made mostly of polyester, and that just isn't a great idea in warm Florida.

The uniform rule at her school is bottoms like shorts, skorts, capris or regular pants, so I got that in different shades of the approved khaki and navy. All in 100 percent cotton. Then the tops has to be collard polo shirts in garnet, navy, hunter green or light yellow, (no branding on the outside) and that can be kind of warm here. Finally I was able to find great quality cotton once in a mesh material from Land's End, they are known for their great quality. Their polos come in all kinds of forms, the once I got Sarah were not just a more airy cotton, they were also a more girly cut, not so boxy but more slim fitting.

Great places for 100 % cotton uniform bottoms are Gymboree, Old Navy and GAP, but online in their online stores.

So now she is set for school. I was a little emotional hanging up her freshly laundered uniform shirts, she is getting so big so fast!

3 comments:

Petra H said...

Wow, tänk att Sarah ska ha skoluniform - det är väl ändå inte särskilt vanligt i amerikanska skolor? Jag hade skoluniform under ett år i England och det var faktiskt ganska praktiskt, speciellt som jag ville passa in så fort som möjligt när jag anlände från Sverige. Men det var ju mycket striktare än i USA; slips så klart och bara kjol för tjejerna, absolut inte byxor!!

S w e F l o said...

Av vad jag har försttt är det ganska många skolor häromkring som har uniformskrav. De säger det är för att minska klyftan mellan de som har råd med fins märkeskläder och de som får nöja sig med vad deras föräldrar har råd att skaffa dem, så det är ju jättebra. Deras andra skäl ska visst vara att minska chansen för gängaktivitet, eftersom gängsaker såsom näsdukar i en viss färg osv inte får has. Men det är ju lite överdrivet får lekis och lågstadiet! Jag tycker det kunde räcka med en klädesregel, som de skolor här som inte har uniformer har. Inga trasiga eller "sexiga" kläder, byxor som visar underkläderna, ja, opassande kläder helt enkelt. Det blir ju lite tråkigt när de inte kan få visa sin personlighet, men samtidigt kan det ju vara ett tryck som försvinner. Det är väl tufft nog att vara barn nuförtiden antar jag!

Jessica said...

Ja detta uniform kan altas i eviheter for oss som inte ar vana. Jag ar fortfarande motstandare till det, men kanske andrar mig nar skolan borjat. Vi far se det. Tror det forstass inte. Men jag haller med det hade val anda rackt med lite vettiga regler som du skriver inga sexiga klader hela klader mm. Som i mitt fall. Ellie har sa mycket klader for tillfalligt som hon inte far anvant for att hon ska ha uniform i skolan och istallet maste jag kopa nya klader for sisadar $200....
Som sagt vi far se nar jag val ar inne i karusellen.