Tuesday, April 17, 2012

Bob

Hittills har det inte gått något vidare med att reglera insulinet för Bob. Jag vet att det kan ta uppemot ett helt ÅR för en del, men oftast tar det ungefär en månad.

Hans blodsocker är alldeles för högt hela tiden. Igår var det dags för återbesök hos veterinären och för att kolla Bobs blodsocker officiellt och eventuellt öka hans dosering.

Jag visste redan innan att dosen behövde ökas, inget snack om saken. När veterinären testade på sin mätare stod det bara "High". Hans mätare går bara till 500, sedan står det "High". Så stackars Bobs blodsocker var skyhögt!

Vi gick från 3 enheter till 5 på en gång. Imorse när jag testade ett par timmar innan hans nästa spruta, alltså 9 timmar efter sin första dos med 5 enheter, var hans blodsocker 446! Skithögt!!!

Jag såg till att han fick sig en rejäl promenad nu på morgonen, motion kan hjälpa insulinet att verka bättre och få ner blodsockret. Får se om han låter mig testa lite senare, men det är ganska svårt att göra det utan Ken, Bob gillar INTE testandet! :-)

Ken är så orolig för Bob, det är verkligen hans ögonsten. Klart jag är orolig också, men det är vad det är. Vi gör vårt bästa och Bob verkar MÅ bra, även om blodsockret är högt. Och vi är extra gosiga med honom. Tanken på att mista Bob är inte rolig, även om han ju har haft ett relativ långt liv redan med nästan 12 år. Men jag ska nog försöka hålla liv i honom och se till att han mår så bra som möjligt!

Min lilla Bob!

No comments: