Wednesday, April 11, 2012

Skallen snurrar

Oj oj oj vad mycket det är att komma ihåg vad gäller Bob och hans nya insulinrutin!

Den tid jag väljer kommer att gälla med högst en timmes marginal, så det gäller att välja en bra tid, eftersom den måste hållas VARJE DAG för resten av hans liv. Troligtvis kommer vi att ge honom hans sprutor vid nio på morgonen och nio på kvällen, då har vi en timmes marginal (högst), Tur att vi inte är nattugglor som ofta är ute, eftersom det är viktigt att han följer rutinen.

På morgonen passar nog 9 ganska bra, oftast kommer jag hem från att ha släppt av Sarah vid 9, och då hinner han förhoppningsvis äta lite innan sprutan. Dessutom sover jag väldigt sällan senare än 8, även när det är ledig dag.

Men HUR ska jag få honom att äta på beställning? Han är ju en sådan som gillar att äta lite då och då under dagen... Det enda jag kan tänka mig är att blanda in lite burkmat i hans torrfoder (de äter annars enbart torrfoder). DÅ äter han garanterat!

Veterinären vill att Bob ska äta receptbelagd mat med superhöh fiberhalt. Han har ätit den förut och den ställde verkligen till det, den fick honom att bajsa dygnet runt! Så jag tog själv reda på en likvärdig och mycket BÄTTRE högkvalitativ mat, utan stora mängder fibrer. Och den har funkat bra för Bob. Så vi kör på den. Ingen mening att göra våra liv miserabla med nattliga bajspromenader, det orkar varken Bob eller vi... Man får liksom kompromissa livet och hitta rätt balans mellan saker och ting...

1 comment:

Anonymous said...

Mycket att tänka på med lilla Bob nu, men det ordnar du (ni).
Kram
-Mari-