Wednesday, April 18, 2012

Bok

Alltså, jag borde veta bättre... INTE börja läsa någon ny bok mitt i veckan. För när jag börjar läsa nått som visar sig vara inressant och bra, ja då MÅSTE jag sträckläsa. Och det är ju inte så bra när man dessutom måste jobba!

Jag har varit nyfiken på "Fifty Shades of Grey" ett tag nu, men tänkte att det kanske bara var tantsnusk. Men jag började läsa i alla fall. En väldigt omtalad och debatterad bok. Skandalbok och allt vad de säger.

Och sexigt som sjutton är det, steamy, inget man ska läsa offentligt kanske, eller med svärmor i huset ;-)... Erotic fiction, kallar de boken. Men förutom att det är en het bok med massor av sex (släng dig i väggen, Jackie Collins!) så är det faktiskt en riktigt BRA bok, med intressanta personer. Man skalar av lager efter lager och vill veta mer om personerna. Så det var bara att läsa vidare. Väldigt bra skriven.

...och nu var jag äntligen klar, bara för att inse att jag gjort ett misstag: Det här är ju en TRILOGI!!! Och den första boken lämnar en sittandes på pottkanten! Neeeej! Nu måste jag ju fortsätta läsa fort som sjutton för att se hur det ska gå!

Men först ska jag ut med hundisarna och jobba lite. För det måste man ju göra först. :-)

2 comments:

Anonymous said...

jag började läsa den först boken för 10 dagar sedan har nu läst ut all 3......

läste ut den sista i lördags, sa till familjen att jag hade ont i magen, och måste vila hela dagen.... sträck läste!
i slutet blev det erotiska lite jobbigt, men ändå en mycket bra bok,böcker!

vickan, england

SweFlo said...

Tvåan och trean ligger nu och väntar på e-boksläsaren... Har inte tid egentligen, men ikväll blir det nog! Måste ju se vad som händer!!! :-)