Tuesday, April 3, 2012

Fint besök

Det blir det fredagen den 13:e. Då kommer nämligen Kens pappa och flickvän på besök!

Det kanske inte låter så speciellt, men han har faktiskt bara besökt oss EN gång, och det var nära Sarah var 1 år. Så det ska bli kul!

Till saken hör att Kens pappa inte direkt är specietl trevlig, rent av en skitstövel, vilket såklart har bidragit till att vi inte träffas så ofta. Fast han bor i Miami... Ken tål honom knappt, speciellt eftersom han gjort en del fula saker mot Kens farfar (som fortfarande lever vid 106 års ålder!).

Ken träffade pappan senast i somras på begravningen av Kens farbror, och innan det tror jag det var 2008, då Ken, Sarah och jag var i Fort Lauderdale-området och han kom upp till oss dit och käkade middag.

Men man undrar ju varför han inte kan ta mer iniativ att försöka lära känna sitt barnbarn. Hans andra barnbarn bor i Colorado, så det är ju mer avstånd, men vi bor faktiskt bara 5 timmar norr om honom.

Ken kan inte besöka sin pappa, eftersom hans tjej jobbar med ett katthem, och de har oftas runt 10 katter i sin lägenhet. Och det går ju inte för Ken som är superallergisk... Så om vi är i trakterna blir det alltid att vi går ut.

Så vi får se hur det går. En kväll av trevligheter ska vi nog klara av, hans tjej är ju trevlig i alla fall! :-)

Sarah tycker i alla fall det ska bli spännande att få träffa farfar, såklart!

Om jag nu bara kunde få fler timmar på dagen så jag kunde få mer gjort, det vore toppen. STOR hög med jobb, lika stor hög med disk. Och så skulle man då hinna städa till påsken och allt det där. Ja ja. Förhoppningsvis kan jag använda påsken till att komma ifatt med saker och ting. Ken jobbar ju ändå, förutom kanske halva påskdagen. Och då kan jag ju lika gärna fixa lite här hemma.

För förhoppningsvis har alla andra påskledigt och tar paus i att skicka jobb till mig över helgen i alla fall! :-)

No comments: