Thursday, April 26, 2012

Torsdag

Idag har jag bara jobbat lite grann, med förhoppning att inga fler jobb kommer in för idag. Jag har nämligen hopp om att idag ska vara en städdag. Skulle vara skönt att få det klart nu, så man kan njuta av fredagen och lördagsförmiddagen.

Sarah är hemma idag. Hon skulle egentligen vara med Ken på jobbet för "Bring Your Child to Work"-day, men de har problem med servern, så det blir nog inte så kul där. I stället får hon vara med mig på "jobbet" :-). Jag visade henne lite bokföring och fakturering imorse, men det får nog räcka.

Vi ska snart iväg på lunch och sedan till Target. Ska inhandla lite gott inför vår italienska middag med kompisarna på lördag. Jag tänker beställa pizza från vår favoritrestaurang just nu, Gianni's. Jag gillar inte amerikansk pizza så mycket, men den HÄR är GOD! Den är SÅ underbar, med en perfekt deg, ljuvlig tomatsås och färsk mozarella och färsk basilika. Mums.

Innan blir det två olika sorters italienska dipper med lite att dippa med, och varma vitlöksbröd, också från Gianni's (och också väldigt goda). Sedan blir det nog cheesecake till efterrätt. Sarah har dock beställt vanlig ostpizza och glass till sig och de andra flickorna, och det är nog bäst, de är alla tre ganska petiga med maten, men DET gillar de alla tre, vanlig ostpizza och glass! :-)

Igår hade jag med mig en hel hög ungar till stället där vi hämtar grönsaker. De hade jättekul med att mata korna! De fick en jättebalja med grönsaker som inte var så fina längre, och korna åt så det knakade. Jag hade dessutom båda hundarna med mig, så det var en full bil!

Middagen igår var SÅ god, med alla pinfärska grönsaker. Först gjorde jag en sallad med tre sorters salladsblad (två rödgröna sorter och en rucolla), jag hade i skivad gurka och tomat, plus paprika. Dessutom hade jag i lite nyplockad dill, låter mystiskt kanske, men blev jättegott! Till det gjorde jag en dressing på lika delar olivolja och GOD vitvinsvinäger, lite Dijon-senap, krossad vitlök, salt, peppar, lite sötning (jag hade stevia, men man kan såklart ha socker i), sedan en massa finhackade örter från trädgårdslandet. Jag hade basilika (två olika sorter), oregano, timjan och persilja.

Jag fick en påse färskpotatis hem från grönsaksstället, och jag skar upp den och blandade med olivolja, salt, peppar och några kvistar med olika örter (rosmarin, basilika och oregano). Jag skar upp några hot cherry peppers som hade mognat också, eftersom Ken gillar det. In i ugnen och sedan serverades allt detta till nygrillade, benfria (ganska tjocka) fläskkotletter med en god rub på.

Jag har kvar lite av dressingen, så det blir en likadan sallad ikväll. Till det blir det en slurpigAlfredo-sås med spaghetti och nygrillad kyckling.

Mumsigt!

No comments: