Monday, April 30, 2012

En klassisk måndag, eller...

Av någon anledning vaknade jag till straxt efter halv ett på natten. Och kunde för mitt liv inte somna om! Jag kanske slumrade till då och då, men det blev inte mycket sömn.

Och knasiga drömmar hjälpte ju inte heller! Jag hade precis sett ett program på TV innan jag gick och lade mig. Det var "Who Do You Think You Are" (jag tror serien går i Sverige med, både som svensk version och den amerikanska). Dagens kändis var Rob Lowe, och han skulle då ta reda på sina familjerötter. Ett intressant program faktiskt.

Jag har aldrig varit något direkt fan av Rob Lowe eller tyckt han var något speciellt eller sådär. Har inte tittat på några av de serier som han varit med i heller, såsom "West Wing".

Men det slog mig med en gång hur snygg karln är nära inpå. Verkligen vacker, liksom! Han har säkert gjort en massa lyft och grejer, men i så fall ser det väldigt naturligt ut. Jag satt och studerade hans ansikte för han har verkligen mognat på ett bra sätt. Inget mer med det... MEN när jag vaknade vid halv ett så började jag ha en sådan där "lucid dream", när man liksom är medveten om vad man drömmer.

Denna bild av Rob Lowe är från TV-programmet i fråga


Det gick tillbaka till 1996 (då jag bosatte mig i USA i verkliag livet), och istället för att vara au pair i Florida var jag det hos ett bögpar i Kalifornien. De var ursnälla och betalade för min universitetsutbildning samtidigt som jag tog hand om deras gulliga 4-åriga son.  Vi blev goda vänner och umgicks som det snarare än att jag bara var deras au pair. Hur som helst hade de en fest och Rob Lowe var en av de som var där. Vi fick världens connection och började gå på dater. Vi hade så mycket gemensamt och han var verkligen en själsfrände.

Jag stannade kvar i Kalifornien och tog min magistersexamen, men sedan gifte vi oss, i en stilla liten ceremoni på stranden. Straxt efteråt hade vi ett bröllop till, denna gången på en vacker strand på Gotland.

Vi bodde i ett jättevackert hus på stranden och vi hade hyrt ett intilliggande pensionat för de släktingar som ville sova över. Det var ett jättetrevligt tredagarsbröllop.

Precis efter att vi gift oss höll Rob tal i det vackra huset, och han berättade för min släkt hur han hade blivit förälskad i Sverige och speciellt Gotland, och därför gav han mig nu nycklarna till det vackra huset. Det var min bröllopsgåva! Så vi kunde åka till Gotland och bo där när vi ville.

Bröllpsresan gick sedan över hela Europa, med bland annat stopp i tyskland (det är där Robs familjerötter är ifrån, enligt TV-programmet),

Så inte undra på att jag inte fick sova klokt, jag hade ju fullt upp med att gifta mig med Rob! :-)

Det var en så detaljerad dröm, och det var ju flera ÅR som gick i drömmen. Ja jisses. Jag kommer nog alltid att se anorlunda på Rob från och med nu!!!! :-) :-) :-)

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha, vilken härlig dröm! Rob Lowe är riktigt snygg, favvo filmen är Youngblood!

-Mari-