Friday, April 27, 2012

Fredag

Jag är helt skakig. Jag vet inte varför, men igår när jag skulle ge Bob morgonsprutan med insulin blev jag helt psykad. Kunde för mitt liv inte sticka i den där jäkla sprutan. Eller, jo, jag stack stackars Bob flera gånger utan att trycka in medicinen. Så vi var båda helt psykade till slut!

Imorse var jag skitnervös och det är såklart att hunden känner av det. Normalt brukar jag ge honom sprutan när han står och äter. Enkelt och bra. Men nej, han står nu och sneglar bakåt och hoppar och studsar så fort jag kommer i närheten med kanylen (och det är en pytteliten spruta med liiten nål, men ändå).

Så enda sättet nu att få i honom medicinen är att sitta med honom på mitt knä så han inte kan studsa undan. Jag vet vad jag ska göra. Bob vet vad jag ska göra. Vi är helt psykade...

Det tog 35 minuter innan jag fick i medicinen! Och det hjälper ju inte att man är under tidspress, medicinen ska levereras mellan 8:30 och 9:00...

Gissa om jag är glad att Ken tar kvällssprutorna. Adrenalinet pumpar och jag är helt skakis.

Det blev inte så mycket städande igår, var tvungen att jobba. Men fick nästan allt hemhandlat, och Sarah städade nästan hela sitt rum, och skafferiet och kylen har fått sig en genomgång. Så idag gäller det. Inget jobb, bara städ!

Vi får se hur det går... ;-)

No comments: