Monday, July 2, 2012

Det här går ju inte

Fortfarande helt depp känner jag mig! Och jag brukar aldrig vara sådan speciellt länge. Är oftast väldigt glad och positiv...

Vi var på stranden i lördags och man kan verkligen se att det varit storm. Havet var alldeles brunt av allt som rörts upp, och vattnet var fullt av skräp från växter och döda havsdjur. Badade inte speciellt mycket, om man säger så... Vi hittade dock en del kul som annars inte hittas så nära stranden. Till exempel flera pyttesmå blow fish som måste ha kommit in med stormen. Så söta!

Ken hade med sig sin hajtandsskopa och hittade sammanlagt 24 stycken hajtänder som lades till vår STORA samling. Efter några timmar på stranden åt vi lunch på trevliga Sharkey's.

Annars har det varit en lugn helg. Jag har småpysslat lite här och där och läst en massa böcker. Dock inte speciellt välskrivna böcker, vilket är väldigt irriternade när man tar sig tid att läsa. Men men.

Imorgon ska jag till immigrationen och göra min biometrics, dvs ta fingeravtryck och kort inför den stundande intervjun för att förhoppningsvis bli amerikansk medborgare. Hela vägen till Tampa måste jag ta mig, ungefär 50 minuter att köra dit. Sarah får åka med Ken på jobbet.

Just nu vill jag ha pengar. SÅ irriterande ibland att jobba frilans! Man vet ju aldrig hur och när man får betalt. Med tanke på hur mycket jag jobbar är det väldigt irriterande att jag inte har några pengar just nu! Hoppas på rejäla slantar, helst idag! Måste klippa mig imorgon innan fototagningen, så jag ser någorlunda klok ut i alla fall. Gör ju inte att man blir mindre deppig! Jag har fakturerat en hel del på sistonde som borde vara på G. Suck och stön.

Idag ska nog Sarah och jag tackla hennes garderob. Det är en jungel därinne. Det MÅSTE rensas! Alldeles för mycket leksaker som aldrig leks med. Bättre då att ha färre leksaker som man kan se och komma åt och som verkligen leks med. Sarah är helt enig med mig om att det ska rensas. Först ska vi ta ut hundarna på en lång promenad, sedan är det dags. Lite läskigt, vi vet ju inte VAD vi kanske hittar därinne! :-)

No comments: