Thursday, July 19, 2012

MasterChef

För ett tag sedan såg jag den svenska versionen av TV-programmet Masterchef och tyckte det var riktigt spännande. Upptäckte att detta var ett stort internationellt fenomen med över 30 olika länder som har sin egen version, med Storbritannien som originalland. Amatörer tävlar om titeln Masterchef, en stor prissumm aoch en egen kokbok. Helt otroligt bra!

Glatt upptäckte jag att säsong 3 av amerikanska Masterchef precis börjat, så jag och Sarah började titta på det. Vi blev helt fast, båda två! Så vi laddade snabbt ner både 1:a och 2:a säsongen och har nu sett dem också, fast det är några avsnitt kvar av den 3:e säsongen.

Jag är så glad att just Sarah tycker det är kul, vi sitter som klistrade framför TVn båda två, medan Ken suckar åt oss. Men vad som helst som kan få Sarah lite inresserad av mat tycker jag är toppen!

Nu har vi upptäckt att det finns en Junior Masterchef också, med tävlande mellan 10-12 år. Jag håller på och laddar ner andra säsongen av den australiska versionen, har inte kunnat hitta den brittiska. Ska bli spännande, just i och med att det är barn i nästan samma ålder som hon själv så kan det nog vara ännu mer spännande för Sarah.

Så kolla in Masterchef om ni missat det, rekommenderas om du är intresserad av matlagning!

No comments: