Thursday, July 26, 2012

Torsdag

Idag ska Sarah vara hemma och vila upp sig lite. Hon är helt slut! Hon och kompisen har lekt med fullt ös hela veckan, och det har varit antingen pool eller beach varje dag. Så idag tänkte vi ta det lite lungt. Imorgon ska Sarah och jag bowla och luncha med bästa kompisen och hennes mamma Kelly.

Jag måste kolla när de har öppet i Girl Scout-affären, eftersom Sarah måste ha lite nya uniform-saker inför hösten. De blir ju Juniorer nu, så allt är nytt.

Apropå Girl Scouts så har jag blivit ombedd att bli co-leader för Sarahs trupp. Hon som har varit det kommer inte att vara med i år, eftersom de ska flytta. Kelly, ledaren, tyckte då att jag skulle ansöka om posten. Jag är ju redan medlem i Girl Scouts och har genomgått viss träning. Och jag brukar ju ändå vara med på alla möten.

Visst, tyckte jag, det kunde ju vara kul! Jag fick "jobbet" och måste nu genomgå ledarskapsträning under en dag här i Augusti. Girl Scouts har visat sig vara ett bra ställe att träffa nya kompisar, både för mig och Sarah. Nu i och med att jag blir co-leader så kommer jag att bli ännu mer inblandad eftersom jag MÅSTE följa med på allt tjejerna gör. Det gjorde jag i princip innan också, förutom campingen, men nu får jag dessutom ersättning för resor och annat.

Det kan nog bli kul, vi har bara haft trevligt på Girl Scouts hittills i alla fall!

Nej, nu ska jag jobba lite...

No comments: