Wednesday, July 25, 2012

Redan onsdag

Det känns som om jag i princip sätter mig ner vid datorn varje morgon, tittar upp och så är det kväll... Verkligen busy!

Sarah var hemma hos bästisen Ashley i måndags, igår åkte de på stranden, gick ut och åt lunch och glass och lekte sedan hemma hos Ashley resten av dagen. Kul att hon får ha roligt fast jag måste jobba.

Idag kommer Ashley hit, så vi ska passa på att gå till poolen några timmar. Jag tycker jag har jobbat undan så pass mycket att det ska gå bra. Dessutom kan jag ha koll på mailen via mobilen, så kommer det något viktigt så kan jag ju se det. Min bransch är väldigt tidskänslig. Allt ska helst vara klart igår och svarar man inte snabbt kan man mista ett saftigt jobb, eftersom förfrågningar kan gå ut till många personer samtidigt.

Jag är bara glad att jag lyckas hålla mig busy så pass som jag har de senaste åren. Det har tagit många år att komma hit, när jag regelbundet får säga nej till jobb eftersom jag inte har tid... Synd bara att man inte får betalt regelbundet, det är ganska svårt att planera in något större inköp eftersom man får betalt lite hit och dit. Ibland har man massor av pengar, en del gånger knappt några alls.

Men målet nu är en ny dator, jag brukar köpa en ny vart 5:e år, och det har snart gått 6. Det lönar sig att köpa en riktigt bra dator med kraft i, helt klart. Nu ser jag fram emot min nya upgrade, den behövs. Tyvärr är ju inte kraftfulla datorer helt billiga, så jag får räkna med minst $2500, plus kostnaden för en ny skrivare/fax/skanner-kombo. Min gamla funkar bra, men kommer inte att vara kompatibel med den nya datorn. Jag köper alltid Dell-datorer eftersom kvaliteten är topp och kundservicen är super. När det gäller skrivare använder vi bara HP. När man har hittat nått som verkligen funkar, varför då bråka med det, liksom?

Nej, nu har jag jobbat klart "morgon-ruschen" med det som var akut, nu ska jag gå och fixa te och frukost...

1 comment:

Karina Hansen said...

Hej

Super dejligt at høre, at du kan lide kvaliteten i vores (Dell's) produkter, og at du er tilfreds med servicen.

Din feedback betyder rigtig meget for os.

Held og lykke med at finde den nye "drømme computer".

Hav en dejlig dag


Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar