Friday, July 13, 2012

Freeedag

Så var ännu en vecka slut! För helgen räknas väl inte direkt med, eller hur? :-)

Igår var Sarahs BFF här hela dagen. Vi var först vid poolen ett tag och sedan leket de till efter fem på eftermiddagen. Jag är inte van vid barn som för liv, Sarah är faktiskt ganska mild av sig. Bästisen har dock en förmåga att vara ganska irriterande i längden, men det är ju så de är i den åldern, kanske. Sarah är som en storasyster och får säga till bästisen hela tiden. "Tänk på att det är andra vid poolen", "Lugna ner dig nu", "Ta det lungt". Värsta morsan var hon! :-)

Men de leker väldigt bra ihop, de är genuint bra vänner. Jag frågade Sarah om det inte var jobbigt när kompisen håler på hela tiden men hon svarade bara att det står hon ut med för hon gillar henne. Enkelt!

Har precis fått in nästa stora jobb, men tänkte vänta med att påbörja det tills imorgon eftermiddag eller söndag eftermiddag.

Sarah och jag behöver dra ner på stan. Jag har haft stora problem med att skicka ett enkelt litet paket till Sverige (förlåt Mari!). Tydligen har lagen ändrats, och man får numera inte lämna in handskrivna utlandspaket med handskriven tulldeklaration på ett extrapostkontor (alltså typ ett postkontor på macken, som vi använder). Man måste då antingen från datorn skriva ut en adresslapp med betalt porto hemma och en datorskriven deklarationslapp, och sedan lämna in den. ELLER så kan man ta det vanliga paketet som det är till huvudpostkontoret.

Jag har försökt skriva ut adress och porto på datorn, men tydligen går det bara för International Priority och inte för vanlig flygpost. Priority kostar mer än dubbelt, så det vill man ju inte använda liksom.

Så nu ska vi försöka ta oss till huvudpostkontoret idag. Ja jissess! Jag har superdåligt samvete för det här paketet, det skulle vara ivägskickat för länge sedan... Och sedan när snälla kusin Mari skickar paket till MIG för att vara snäll, ja då kräks jag på mig själv för att jag inte har fått iväg det här ännu. Paketet innehåller skor som hon glömde när de var här i mars. MARS!

Ja ja. Idag SKA det iväg! Banne mig...

Vi passar även på att köra förbi mallen (köpcentrat) för att inhandla lite skumtvål till badrummet (en sådan där pumptvål som ger skum). Jag är så trött på att alla i gästbadrummet får den vanliga krämiga pumptvålen över hela handfatet hela tiden. FÖR krämig, helt enkelt. Skum har funkat bra innan, så vi kör på det. Bath & Body Works brukar ha bra urval med fräscha dofter, så vi kollar där.

Sarah har dessutom en kupong på 20 % rabatt som ligger och bränner, till en av hennes favoritaffärer som heter Claire's, där de har hår- och smyckegrejjer.

Sedan måste vi få i oss lunch och handla lite mat.

Imorgon blir det nog en tur till poolen. Efter lunch kommer Sarahs BFF hit, hon ska stanna över natten. Vi tänkte gå på bio på eftermiddagen och se den nya Ice Age-filmen. Ken måste vara på jobbet hela lördagen ändå, så det funkar bra.

Efter att Ashley har blivit hämtad på söndag morgon bär det sedan av till stranden. Ken vill prova den nya strandvagnen, som kom häromdagen. Verkar vara bra, vi får se hur den funkar.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Katten Elsa sitter på mitt skrivbord och kollar efter ödlor utanför fönstret


No comments: