Thursday, July 12, 2012

Jaha

Det här med Tough Mudder är här för att stanna. Ken har nu så smått börjat komma igång med en plan för att komma iform. Imorgon ska hans RollerBlades dammas av, och så ska han hitta en bra park som har Monkey Bars i vuxenstorlek.

När jag träffade Ken 1997 gick han på gym fem dagar i veckan. Han var jämt ute och cyklade och rollerbladade. I 20-års åldern funderade han starkt på att göra karriär inom bodybuilding, så jag antar att han vet vad han gör. Vi var väldigt aktiva tillsammans, men tyvärr har hans jobb krävt mer och mer varje år. Kanske det här kan vara en bra boost för honom.

Igår satt vi och såg på film med alla de 29 hinder man ska ta sig igenom under Tough Mudder-racet. 12,5 miles (2 mil) med en massa svåra hinder alltså. Det kan vara allt från att simma genom en bassäng fylld med is, åla sig under taggtråd i lera, till den fasade Shock Theraphy där man ska ta sig igenom ett område med rep som hänger ner och som alltså ger en elschocker. Man ska över en mer än 3,5 meter hög vägg, man ska dyka under något vattenhinder, åla sig igenom smala tunnlar fyllda med vatten, springa över brinnande höbalar, ta sig över kraschade, rykande bilar och hoppa från höga torn.

Inte en barnlek alltså. Det är vanligt att en del tävlande hamnar på sjukhuset efteråt, men det brukar inte vara några allvarliga skador som tur är...

Det låter faktiskt riktigt kul! Hade det inte varit för det faktum att mina ledvärkshänder har noll styrka så skulle jag vara intresserad. Vilken grej.

Kens syster är alltså drivkraften, hon är storasyster. Ken ska vara med, (lillebrorsan) och så försöker de övertyga sin mellanbror också. Kens pappa och tjej kommer för att titta. Kens mamma har en dålig fot, så hon kommer inte att vara med och titta på själva tävlingen, men hon kommer efteråt. Och sedan vet vi ännu inte om Kens systerson ska tävla eller inte.

Så det blir en stor affär! Jag är bara glad att Ken verkar ha en plan och att han tänker träna inför det här. Wow.

Nu ska jag jobba lite till.  Om någon timme kommer Sarahs bästis och då ska jag ta tjejerna till poolen ett tag, innan eftermiddagsstromarna sätter igång (så här års kan man räkna med en rejäl åskstorm varje eftermiddag med gott om regn).

No comments: