Thursday, July 5, 2012

Smälter i värmen

Som tur är mullrar åskan ute nu, så vi kanske får oss en uppfriskande regnskur i alla fall.

Nu har vi gjort våra ärenden på stan. Jag skulle köpa en produkt på Ulta, som är ungefär detsamma som Sephora, en jättekedja med skönhetsprodukter. Produkten i fråga kan jag verkligen rekommendera. Det står att det är en primer på förpackningen, men det är en underkräm, verkligen!

Märket är Murad, som jag aldrig har provat innan. Fick en liten flaska på prov och det stod att man skulle smörja in ansiktet och halsen med en liten klick efter att man använt sin vanliga fuktkräm. Man kan använda foundation ovanpå om man vill, men den här mirakelkrämen fungerar som en foundation i sig, fast känns som en lätt dagkräm med lite färg i. Blev helt kär i denna produkt och var alltså tvungen att köpa en i vanlig storlek.

Underskön på huden i alla fall och fungerar superbra. Resultatet var riktigt kanon, det jämnade ut huden och gav ett fint jämnt resultat, jättenöjd är jag i alla fall. Den kostar $35, men med tanke på att den är superdryg är det faktiskt inte så farligt. Prova! Obs! Krämen ser väldigt mörk ut när man klickar ut den, men den försvinner in i huden, garanterat. Även för de som är riktigt bleka. Jag lovar!

Till saken hör att den inte känns som ett "lock", jag är en sådan som annars inte tycker om foundation eller annat på huden. Jag vill att huden kan "andas", liksom. Finns i matt och dewy finish, men jag har bara provat dewy.

Murad Skin Perfecting Primer


Efter Ulta gick vi till Super Target som ligger vägg-i-vägg. Ett stort varuhus med en hel del till hem och hus plus matvaror och kläder. Vi kom hem med en stor vagn saker, både kläder, saker och mat.

Problemet är dock att våran pluttiga amerikanska frys redan är ganska full, och hälften av det i dessa kassar ska in i frysen! Som tur var gick det bra efter lite omplacering...

Stan inspekterar matkassarna...


Amerikanerna som ska vara stora i allt, men när det gäller standardfrysar så fattar de inget alls. Vår nästa kyl och frys ska INTE vara av denna standardmodell (som kallas "Side-by-side refrigerator"), vi satsar på en kyl och frys i sk. "French door-modell". Då öppnar man två dörrar till kylen upptill och så är det en stor BRED frys på botten. Som man faktiskt kan få plats med saker i... Det finns ju andra modeller också, såklart. Men vår modell är en av de mest vanliga.

 Side-by-side

French door


Nu ska jag jobba ifatt lite efter att ha varit ute några timmar!

3 comments:

Victoria said...

Haha! Er frys ser precis ut som våran - precis smockfull!

SweFlo said...

Hyllorna är ju så jäkla smala! Om nästa hus inte har en bred frys tänker jag köpa en liten och ha i garaget eller nått. Och i vår frys ramlar hyllorna alltid ner på snedden, helt galet. Måst eha varit en person som aldrig sätter sin fot i köket som uppfann den här modellen av kyl och frys!

Saltistjejen said...

Å just en sådan French-Door-modell har våra vänner och jag blev helt kär i den när jag såg den för första gången!!! :-) SÅ BRA!!!
Själva har vi ju en standardmodell av kyl med liten frys ovanpå som inte rymmer särskilt mycket. Men större får inte plats i vårt kök.
Hoppas ni får en fin helg nu. Här ska det bli galet varmt imorgon. 38 grader säger de som "vet". PUH! Jag längtar efter svalare väder nu...
Kram!