Monday, July 2, 2012

Städar

Dotterns garderob börjar långsamt organiseras. Det är många prylar. Och så små pyttesaker! Och nästan allt är ju liksom bara SÅ viktig och kul tycker Sarah. Men hon har nu fattat galloppen och sorterar bort en massa som kan skänkas. Jag sa tänk inte, gör bara. Sitter man och funderar så kan man nog komma på en bra anledning till att behålla allt.

Näst på tur: gosedjur. Som har tagit ööööver. Hela rummet är nedlusat med gosedjur. Man kan bara inte behöva så många, det kan inte vara möjligt! De leks ju inte med, de bara sitter och är gosiga. Eller nått. Så rensa, rensa, rensa!

En stor kartong full, minst. Det ska vi ha till Goodwill när vi är klara. Plus en full sopsäck...

Imorgon när jag ska till Tampa skulle Sarah egentligen ha åkt med Ken till jobbet. Men Sarahs BFF kom äntligen hem igår, efter att ha varit bortrest i 3 veckor. Så gissa om hon hellre är hemma hos dem hela dagen... Och dessutom har de ju pool, så det skadar såklart inte heller... :-)

Nej, nu ska jag ta mitt deppiga jag och se hur långt hon har kommit i rensandet. Det låter lovande i alla fall, jag har hört en massa saker kastas i donera-kartongen därinne. :-)
 Sarah har satt upp en station utanför sitt rum där hon kan gå igenom saker och antingen behålla, kasta eller donera

 Saker överallt!

Diverse "hus" för Littlest Pet Shop och dylikt. Vart ska allt få plats?

Nu kan man faktiskt ana en framtid för denna garderob i alla fall!

Sarah har fullt upp med sorterandet

Under loftsängen bor det en massa mjukisdjur. Storrensning behövs!

No comments: