Saturday, July 14, 2012

Lördag

Sarah och jag hade en väldigt kul fredag igår. Dock väldigt varmt ute, när vi kom hem drack jag mer än 1 liter inom 1 timme. Sååå uttorkad!

Paketet har nu officiellt skickats, så håll utkik efter det inom en vecka eller så, Mari.

Efter Posten drog vi till köpcentrumet där Sarah shoppade loss på Claire's. Det blev flera olika sorters öronhängen (ett gäng i form av små glassar), ett par hängande gula katter och ett par regnbågsfärgade bollar med taggar... Hon köpte även ett par fingerlösa vantar. Väldigt viktigt att ha nuförtiden, speciellt med Hello Kitty på, såklart! För Sarah är det katter som gäller. Katter är väldigt viktigt! Allt ska ha med katter att göra! :-)

 Sarah och hennes nya "vantar"

En glad glass är ju alltid bra att ha

Likaså en färglad taggig boll i örat!

Ken har aldrig varit förtjust i katter, med tanke på hur allergisk han är är det väl inte så konstigt kanske. Han kommer dock bra överens med Elsa, han har nog inte riktigt fattat ännu att han inte är allergisk mot Sibiriska katter!

Dock så verkar katt-trenden ha smittat av sig, kolla in hans dator!

Ha ha! Nä, han hade bara lånat Sarahs...


Vi hittade en hel del annat kul på rea, en väldigt lyckad, om än något för varm, shoppingtur!

Här föröskte vi kyla ner oss med en mjukglass på McDonald's inne på Wal-Mart innan vi gick och handlade mat.



När vi kom hem verkade katten Elsa väldigt upptagen av något ute på uteplatsen. Vi misstänkte hon hade fått tag på en insekt igen, men när jag till slut lyckades få upp munnen på henne hittade jag en halvt levande ödleunge! Han andades fortfarande även om hans ben och svans hade blivit lite tuggade på... Jag tror han har en chans!

Stackaren!

Jag släppte ut honom i min oreganoplanta, och när jag kollade en stund senare så var han borta...

Den skyldige tittar fram bakom dörren...

No comments: