Thursday, January 7, 2010

Ännu fler köldrekord...

I natt var det vi här i Bradenton som satte rekord. Jag vet inte hur kallt det var, men kallt så det räckte och blev över. Men konstigt nog har det nu slagit över för mig, och idag känner jag mig inte alls lika frusen som igår. I min tomma matsal står ett australiskt flaskborststräd som jag planterade i kruka i somras, då det bara var ca 10 cm högt, och jag ville inte bli av med det, så det får stå i värmen inomhus tills den värsta kölden är över. Av vad jag förstår blir det minusgrader minst fram över nästa tosdag...


Har fått en del gjort idag, kastat i tvätt, diskat och städat köket... Så nu ska jag sätta mig med gott samvete och titta på 3:e avsnittet av Mordkommissionen, en dansk serie som gick på svensk TV, riktigt bra faktiskt.

Annars är det inte så mycket på G idag, jag hörde från mäklaren igår att säljarens bank hade öppnat vår mapp och börjat gå igenom allt i förrgår, vilket enligt henne betyder att vi bör ha ett svar inom 1-2 veckor, men vem vet? I värsta fall om det tar 2 veckor och banken går med på säljarens kontraktvillkor kan det bli väntan ända tills mars innan vi kan flytta. Men det spelar ju ingen roll, vi har ingen brådska. Det skulle ju bara vara skönt att ha allt klappat och klart. Sedan kommer ännu ett hinder, att fixa till vårt nuvarande hus lite grann (mest badrummet som behöver lite fix) och få det uthyrt... Men det är nästa kapitel i Sagan om Huset...

No comments: