Friday, January 22, 2010

Husdilemma

Igår började vi fundera på om vi kanske skulle bygga nytt istället. Då kan man ju få huset precis så man vill. Men det är oftast 6 månader från start till finish, så det är ju inte så kul.

Jag besökte ett modellhus i går som var helt perfekt. Precis vad vi vill ha och inom vår budget. MEN... kvarteret som det måste byggas inom är lite tråkigt. inte hemskt, bara tråkigt. Och ingen kvarterspool, vilket är ett måste om man har en Sarah. Vi skulle ju kunna bygga egen pool, men har ingen vidare lust att ta hand om den plus att det lägger på en extra 25 000 dollar minst...

Vi kan ju bygga i det kvarter där vi har försökt köpa hus i med. Men det finns två byggföretag att välja på, och de modellerna är inte 100% vad vi vill ha... Så vem vet. Får väl filuera lite mer nu i helgen.

Idag har Sarah ledigt från skolan, det är regnigt och grått, dock inte kallt ute. Grannens barn är iväg tills efter lunch, så Sarah har planterat sig framför TVn, lika bra det eftersom jag har väldigt mycket jobb att göra.

Imorgon kväll ska Sarah och Ken på Monster Jam, en monster truck show i Tampa. Hon ser SÅ fram emot det! Inga rosa dockor och gull gull för henne, nä det ska vara stort och läskigt, så detta är precis hennes grej. Och jag får en kväll till mig själv att bara vara. Lite danskt Mordkommissionen på DVD kanske?

1 comment:

Ewa said...

Ibland är det härligt med lite tid alldeles själv. Själv sitter jag och önskar gubben skulle komma hem och göra mig sällskap. Jag har tråkigt.
Hoppas Sarah och Ken får en härlig dag i deras värld.
Kram från Styrmansgatan