Thursday, January 28, 2010

Torsdag

Ville bara meddela att inget är på G idag alls - bara jobb, jobb och så en massa tvätt emellan. Hämtade Sarah, tog henne till frisören och klippte av en rejält snutt, hennes hår växer som ogräs!

Sedan till mataffären Publix för lite påfyllning. Några riktigt smarriga chokladkakor åkte med, men köpte bara tre stycken från bageriet... De ser farliga ut!

Jag tror vi börjar komma fram till ett beslut som passar oss båda, det måste bara kollas och tas fram uppgifter om tillgänglighet och priser först. Jag har inte bråttom, men jag vill gärna veta vad planen är och vad som ska ske. Jag hatar verkligen att ha lösa bollar i luften...

Istället för ett litet hus i dyra perfekta området och istället för ett stort hus i tråkiga området kanske vi kan bygga nytt, lagom stort i härliga området där vi nu har försökt köpa två hus??? Vi älskar ju det området, det finns en husmodell vi verkligen kan tänka oss, till BRA pris. Bra skolor förutom gymnasiet, men det ligger ju så långt i framtiden att vi säkert hinner flytta en gång till innan det blir aktuellt...

Så jag har kontakta byggföretaget för att se om någon av de tre kanonlotter jag såg häromdagen är lediga och kan byggas på. På samma gata men in på en återvändsgränd som det där första huset vi ville köpa. Med härlig sjöutsikt och bara natur på baksidan. Dessutom bara ett stenkast från den underbara naturstigens ena ingång.

Min mäklare och väninna tycker vi ska köpa ett "short sale" igen, eftersom hon anser att man får mer för pengarna. Men det har vi ju inte direkt haft någon tur med hittils. Och fördelen med att bygga nytt är ju att man kan få det precis som man vill... inga äckliga heltäckningsmattor att brottas med alltså.

Så vi får se, ska kolla upp det hela mer i helgen, men om det går bra att bygga där så är det nog toppvalet just nu. Men då kan det bli ända tills i oktober innan vi får flytta in, så det snurrar runt i skallen fram och tillbaka.

Det hade ju varit toppen om vi kunde ha flyttat i alla fall innan höstterminen började, för Sarahs skull. Och jag vill gärna flytta innan sommaren, speciellt om vi får Sverige-gäster i juni. Suck.

No comments: