Thursday, January 7, 2010

Dagens outfit...

Så hur klär man sig då om man bor i Florida, det är svinkallt och man inte gillar läget?

Våran totalt ostajlade modell för dagen, som modigt ställer upp utan en tillstymmelse av smink (moi), visar här rådande mode (eller inte):

Först, om man har riktigt, riktigt torr hud, vad händer då när det blir kallt? Jo, man får sega (j**la) hälsprickor som gör det smärtsamt att gå. Det enda botemedlet är att bära dess fiffiga små hälsockor med inbyggt fuktgivande silikon över hälområdet. Titta efter dessa i nästa nummer av franska Vouge, rena haute couturen:

Över dessa rekommenderas sedan den varmaste strumpan som kan hittas. I detta fall, då det är tvättdag och alla är i tvätten, tager man gärna dotterns något försmå strumpor och trär dessa över fossingarna. Det är bra att ha en sk odörkontrollant på plats så att oangenäma fotodörer kan undvikas. Denna modell kallas Bob och är av årgång 2000:


Efter detta kan du låta fantasin råda. Lager på lager är vad som gäller. Yogabyxor, långärmad t-shirt, cardigan och sweatshirt ovanpå. Effekten som vi försöker efterlikna här är vinter i Florida a la Michelin-mannen:


Kan optimal värme inte uppnås rekommenderas användande av den biodynamiskt odlade och totalt miljövänliga värmedynan Stan. Ett absolut måste om vindarna riktigt viner och kylan är oövervinnelig...

Lycka till och Dress to Success! (Att hålla värmen, that is...)

4 comments:

Saltistjejen said...

Har förstått att ni har lyligt där nere nu.
Här är det ett par minus men när vi lämnade Stockholm var det ca -15!!!! Så nu tycker jag det är rätt varmt här hahaha! Allt är relativt. Kan dock tänka mig att husen hos er inte är så isolerade och fungerar så bra mot kyla eftersom ni oftast har varmt?
Vill även önska ett Gott Nytt År! Och tacka för ditt email! Jag ska kola upp det snart. Lånekortet alltså. Supergulligt att du hörde av dig!!!!
KRAM!

mammigranten said...

Trodde ni bodde i varmare klimat!
Hoppas du håller värmen gott i lager på lager. En gó filt och en varm vovve brukar ju hjälpa bra.
Maken har tidigare ifrågasatt alla filmer där de har pyjamas och strumpor i sängen, men han är snart där han också ;)
Skickar en rätt varm kram, för lite kallt har vi med här, men man vänjer ju sig rätt fort vid kylan, tyvärr.
Kram kram

Malin said...

Brrrr ser kallt ut! Vi ska en snabbsväng till Florida i februari och då har jag beställt varmt och soligtväder :)

Marianne said...

Jag klär mig ungefär som du om kvällarna, för då blir det kallt här också. Jag har en superbra fotkräm, just för hälsprickor. Om du mejlar din postadress ska jag försöka skicka en liten burk till dig. Mejla till nyaaventyr@gmail.com. Den är för fet och krämig för att smörja på hela foten, det blir instängt då, men på hälarna. Jag kan inte leva utan den nu. Den är egyptisk och ekologisk, tror det är honung i bland annat.

Kramar!