Friday, June 15, 2012

Fredag idag!

Snart helg, väldigt välbehövligt... Bob verkar må helt normalt idag, inget blod. Så nu ge rvi honom mat som vanligt, avvaktar och ser hur det går. Jag tror det var något mindre och övergående. Han kan ju ha ätit något vasst som liksom rispade insidan av tarmen, nog för att producera blod ett litet tag men inte för att orska någon värre skada. Men som sagt, vi kommer att hålla ett öga på honom.

Imorgon blir det beach - vi tar med vårat strandtält, då kan man stanna på stranden längre, eftersom man kan gå in där och komma bort från solen lite. Det blir första snorkel-turen på vårat favvo-ställe på norra änden av Anna Maria Island.

Jag är helt slut, så det ska bli skönt att slappa och snorkla lite. Orkar vi med solen blir det kanske en tur till på söndag. Perfekt sätt att ladda batterierna inför nästa vecka...

Ska se om jag hinner ta mig till en mataffär för att fixa me dlite low carb picknick att ta med. Då kan man ju stanna ännu längre. En härligt kall och krispig sallad med grillad kyckling och en god dressing låter gott tycker jag. Men men, som sagt är det lite tidsbrist om jag ska hinna klart allt jobb innan helgen. Har dock lyckats tvätta en tvätt med kläder igår (sådant som kanligga kvar i tvättkorgen när det är torrt, för tid att vika och plocka undan har jag inte). Fick i ett lass handdukar som nu är i torktumlaren, så vi i alla fall har handdukar. Började visst bli brist på det här i huset, så går det när man jobbar hela tiden!

Vi kom precis hem från en långpromenad, nu är vi alla genomvarma och nöjda. Det är inte kul att promenera i den här värmen, men det känns bra efteråt faktiskt. Och jag och Sarah har trevliga samtal under våra promenader, kul att ha någon med, jag går ju alltid ensam annars under skolåret...

Ha nu en trevlig helg allihopa och grattis till kusin Nicklas som gifter sig nu i helgen!

2 comments:

Saltistjejen said...

Vad skönt att Bob mår bättre nu! Hoppas att det inte var något allvarligt.
Ha nu en fin helg!
Stranden låter toppen!
Kram!

Marianne said...

Säger som Saltis, så skönt att Bob är bättre. Hoppas nu att han håller sig från hårda benbitar och annat.

Det verkar som om du jobbar på samma sätt som jag. man hinner ingenting annat. Jag börjar bli rätt trött på det, faktiskt. Hoppas nu du hinner klart innan helgen och hinner fixa allt annat också.

NJUT i helgen!

Kramar!