Tuesday, June 26, 2012

Galen man!

Jag har ett litet problem. Kens syster har helt plötsligt fått någon sorts medelålderskris eller nått, och hon vill nu vara med i Tough Mudder.

Tough Mudder är en tävling som slår andra tävlingar såsom Iron Man med hästlängder. Så här beskriver de sig själva:

Tough Mudder events are hardcore 10-12 mile obstacle courses designed by British Special Forces to test your all around strength, stamina, mental grit, and camaraderie. With the most innovative courses, half a million inspiring participants, and more than $3 million raised for the Wounded Warrior Project, Tough Mudder is the premier adventure challenge series in the world.

Kens syster jobbar på sjukhus som sjuksyster. Hon är rökare, hon är inte direkt en sportig typ. För flera månader sedan frågade hon om Ken och jag inte kan vara med i hennes team. Och han sa ja. Jag skrattade bara, typ...

Fattar han inte att han är en "desk jockey"? Han har inte sett insidan på ett gym på år och dar! Han är helt allvarlig med att stödja sin syster i detta, men han verkar inte fatta att det här inte är något som man bara kan dyka upp och vara med i. Man måste TRÄNA!

Jag har försökt prata med honom, så han måste ju förstå vad det verkligen är! Nu har till och med hans mamma bokat in sig i den staden där tävlingen går av stapeln under två dagar, så hon kan vara med och heja på sina barn. Han är en intelligent man, så WTF?

Det här har ju gått för långt, han fattar väl att det här inte funkar?



Ja ja. Jag får väl se till att han har sina affärer i ordning och att livförsäkringen är betald. För det HÄR slutar nog inte så bra! :-)

6 comments:

Anonymous said...

Shiiiit!
Hon är galen! Alltså, OM de skulle klara detta så måste jag säga att jag alldrig har blivit mer inmopnerad av någon än av dem. Och inte för vara elak eller negativ på något sätt så måste jag säga att jag kan inte i min vildaste fantasi se att de skulle klara det.

Varför kan hon inte anmäla sig till ett triathlon eller ett marathon istället?
Vilken stad är det som de tänkt genomföra detta?
Är nästan så jag skulle ta och skramla ihop slantarna och pallra mig över och heja jag också...


-Mari-

SweFlo said...

Jag tar det INTE på allvar för fem öre! Men från vad jag har förstått ska det vara i Florida, men när vet jag inte...

SweFlo said...

Jag tar det INTE på allvar för fem öre! Men från vad jag har förstått ska det vara i Florida, men när vet jag inte...

Marianne said...

Men hjälp! Nej, men det måste han väl fatta att man måste träna i flera år för att klara av? När är detta? I år? Men de kan väl inte låta helt otränade människor att utsätta sig för detta?

SweFlo said...

Nej, jag kan inte tänka mig att dettaverkligen blir av, de skulle nog ändå knappast klara sig en halvtimme... :-)

SweFlo said...

Nej, jag kan inte tänka mig att dettaverkligen blir av, de skulle nog ändå knappast klara sig en halvtimme... :-)