Monday, June 18, 2012

Måndag

Det var skönt att slappa lite i helgen, nu är det tillbaka till jobbandet igen. Fast jag jobbade några timmar igår med... Lördagen gav fem härliga timmar på stranden. Vattnet var lite mjölkigt pga av algblomning, så det blev inte så mycket snorklande som vi hade tänkt. Men härligt avslappnat var det i alla fall. Perfekt med det lilla skuggtältet så man kan sitta i svalkan och käka lunch! Det gör ju att man kan stanna längre på stranden utan att bränna sig. Vi blev inte ens röda, men så använder vi SPF 50 också...

Vid femtiden igår drog Sarah och Ken iväg till poolen med grannarna så då passade jag på att se en tjejfilm i lugn och ro.

Bob är verkligen inte bra ännu. Inget blod, men problem med magen. Han var bra i fredags, men hela lördagen och söndagen har varit en pina. Under natten har han väckt oss ungefär var annan eller tredje timem för att han behövde gå ut och bajsa. Stackaren. Han måste vara helt slut!

Jag är imponerad att han verkar vara så pass pigg som han är ändå. Men nu ska jag ta in honom till veterinären i eftermiddag. De hade ingen tid men ska jobba in honom mellan patienterna i slutet på dagen runt 5-tiden. Jag tror han behöver en röntgen för att kolla om det är några problem med magen, och lite blodprof med kanske. Vi får se vad de säger.

Ska försöka hinna med några ärenden till banken och tvätten för att lämna/hämta Kens skjortor med. Tror jag väntar tills lunchdags, så kan jag plocka upp lite sallad på vägen hem till lunch.

1 comment:

Saltistjejen said...

Å lilla Bob! Hoppas så ni kan få hjälp i eftermiddag nu!!!
:-)
Kram!