Thursday, June 14, 2012

Jaha

Efter att då ha stresset till Brandon, 40 minuters biltur härifrån, fick jag höra att de har ställt in alla laserbehandlingar hela sommaren eftersom folk blir bruna då, och då kan man inte göra laserbehandling.

De hade ringt mig, sa de, men det var upptaget. Jamen, då ringer man väl igen??? Va!?!?!?!?

Jag kokade av ilska, hela vägen dit för ingenting, när jag egentligen inte alls har tid? Jag är en ganska trevlig person, men när det behövs säger jag som det är. Och. Jag. Var. Inte. GLAD!!!

De löste det hela dock genom att boka in min sista laserbehandling för benen den 2 oktober, och bjuda på en hel serie (6) med laserbehandling som jag fick välja. Jag valde bikinilinjen.

Så jag var fortfarande irriterad, men det de gav som ersättning va rju verkligen helt toppen, så det slutad emed att jag åkte hem ganska nöjd ändå. Jag till och med önskade tjejerna i receptionen en trevlig sommar.

Man tycker väl att de ska ha lite mer koll. Det är ju faktiskt ett plastikkirurgikontor, inte ett Spa (även om just min behandling inte kräver någon doktor eller så).

Så komme rjag hem, hämtar Sarah och tar hundarna på långpromenad. Bob var lite krasslig i magen igår, men nu hade han helt plötsligt väldigt blodig diarre! Hjälp! Nu sitter jag här och väntar på att hans veterinär ska komma ut från en operation och ringa och tala om för oss vad vi bör göra. Troligen måste vi vänta tills imorgon för att få komma dit, eftersom de endast kör operationer hela dagen idag. Och Bob måste nog fasta. Inte så lätt för en diabetiker! Eller en Bob som älskar sin mat! Vi får väl se vad de säger när de ringer igen... Bob verkar ändå må prima. Han har inte ätit något konstigt alls, och han är gammal som gatan. Man får ju lite oroliga vibbar, helt klart...

2 comments:

Marianne said...

Men stackars Bob! Hoppas nu att det går bra med honom. Har ni fått något besked än? Jag håller tummarna för honom.

Vad bra att du fick en hel serie med behandlingar som plåster på såren! Jag hade också valt den linjen, för den är så jobbig. Det är inte alls bara att hoppa i baddräkten, som killar tycks tro ...

: )

Nu har jag äntligen länkat till den här bloggen också!

KRAM!

SweFlo said...

Jag pratade just med veterinären, och vi ska vänta och se imrogon bitti om han fortfarande har blod i avföringen eller inte. Om han har det ska de röntga. Kan ju vara en liten benbit som han ätit som orsakar problem. Han verkar må bra i alla fall!