Wednesday, June 20, 2012

Onsdag

Igår var lite av en mellandag på jobbet. Bara några småjobb som skulle göras, så jag och Sarah passade på att åka på stan och äta lunch, handla och göra några ärenden.

Annars gjorde jag inte mycket, vilket var skönt. Städade lite och lagade goda järpar med gräddsås till middag medan Ken och Sarah var och badade i poolen.

Skulle ha gjort lite mer kanske, men det var skönt att slappa.

Idag börjar ett nytt jobbprojekt som löper tills den 28:e juni, så det blir inga fler sådana dagar på ett tag. Förhoppningsvis blir det ganska rutin så man kan leva lite emellan. I princip kommer jag få en stor omgång dokument varje morgon som sedan ska lämnas in varje kväll. Så det beror ju lite på hur snabb jag är om jag får någon extratid över.

Jag ska i alla fall försöka ta en sväng till biblioteket idag så att Sarah kan få eget bibliotekskort. De har ju eBöcker som hon kan ladda ner hemifrån och läsa på min Kindle Fire. Hon har gått med i skolans Summer Reading Program, och hon är helt inne på att göra bra ifrån sig. Igår läste hon TVÅ böcker, den ena på 120 sidor och den andra på 102. Det verkar som om jag inte är den enda speed readern i familjen! :-)

No comments: