Wednesday, June 13, 2012

HuvudVÄRK

Igår var inte kul. Jag hade ont i huvudet hela dagen och kvällen! Som jag nämnde igår fick jag en migrän-synrubbning runt 10-tiden på morgonen. I vanliga fall är det allt jag får, ingen huvudvärk. De säger att det beror på min lupus (SLE), alltså en inflammation i blodkärlen (vilket jag brukar få lite här och var), inte traditionell migrän.

Men igår var det andra bullar! Alla som vet vad en migrän innebär förstår säkert! Och det gjorde ju inte saken bättre att jag var tvungen att jobba, jag har en ganska tight deadline. Som tur var är jobbet enkelt för mig, eftersom jag har jobbat på just det här projektet i 11 år! Så inget som kräver större tankeverksamhet fast det är ganska tekniskt och dessutom görs i ett översättningsprogram som krånglar till det. Jag jobbade till straxt efter 9 igårkväll. Det tog helt enkelt längre för hjärnan att fungera...

När jag väl gick och lade mig igår vid halv 12 kändes det som om hjärnan var full med blåmärken! Aj! Jag var hel töm i hjärnan kändes det som! Kan man vara öm i hjärnan?!? :-)

Imorse vaknade jag med ÄNNU värre huvudvärk! Hjälp!

Nu blev jag liiite orolig, eftersom jag faktiskt hade slagit i huvudet igår morse, när jag reste mig upp utomhus och slog i huvudet rakt i en metallbur som hänger på framsidan av huset. Så tanken slog mig att tänk om det är en liten blödning där inne någonstans? Man blir ju lite orolig, eftersom jag aldrig har huvudvärk annars. Jag slog dessutom i huvudet precis där det gör ont.

Men jag vet att migräner kan hålla i sig i dagar, och det kopplat med hur värken känns (endast längst fram på höger sida, pulserande) och synrubbningarna, så är jag 99 % säker att det bara är en migrän.

Ken var dock nervös när han skulle åka ifrån mig, han gick in och väckte Sarah och sa åt henne att hålla koll på mig och om jag verkade konstig skulle hon ringa honom. Gulle! :-)

Idag MÅSTE jag jobba. Allt ska vara inlämnat imorgon kväll, och eftersom jag ska till Brandon (nästan i Tampa) imrogon förmiddag ett par timmar (sista laserhårborttagningsbehandlingen!) vill jag ha så mycket som möjligt klart idag.

Men det ska jag fixa.

Nu kör vi!

2 comments:

Saltistjejen said...

Å så hemkst! Migrän är verkligen hemskt!!
Hoppas det går bra idag. Och du TACK igen för dina så fina och hjälpsamma svarsmail!!!!! :-) Jag ska ta och kolla upp detta men har ännu inte riktigt hunnit. det hjälpte ändå mycket och det känns så fint att veta att jag har en så fin vän att fråga om jag har funderingar. :-)
TACK!
Lycka till nu!
Kramar!

SweFlo said...

Det är bara att fråga på och jag svarar så gott det går! Jag tror abslut att det här kan vara nått för dig, med din bakgrund!