Tuesday, June 26, 2012

Lappsjuka

Debby, kom igen nu! Den här stromen är seeeg. Vi har fortfarande rejäla känningar av den tropiska stormen Debby. Blåser som sjutton med regn då och då.

Flera gånger under gårdagskvällen var vi på helspänn då vi var säkra på att nu är det tornado på G. Det var riktigt illa.

Jag har bara varit ute med hundarna, och det har varit en ganska stor förödels ei kvarteret, mest träd och sådant.

En hel del tornados har ställt till det, och från vad jag har hört har minst en person fått sätat livet till. Men det som de allra flesta har problem med är översvämmningar. De tom stängde av Anna Maria Island, alla vägarna är översvämmade där! Floderna är fyllda över bristningsgränsen, så de har på sina håll gått 20 fot över flodzonerna, alltså precis över 6 meter.

Så lite lappsjuka börjar jag få, men är samtidigt glad att vi har el i alla fall.

Sarah och jag tittade på gamla 80-90-tals filmer igår. Riktigt kul att se med Sarah, hon är gammal nog nu att hon gillar lite mer vuxna filmer. Vi såg bland annat Deep Impact, Contact och ET. Verkar som om Sarah är lika intresserad av SciFi som jag och sin pappa! :-)

No comments: