Thursday, June 28, 2012

Sommar

Jag sov till 9:30 i morse (nåja, jag var ute med hundarna redan vid 4:15 och sedan igen vid 6:30, och sedan kollade jag min mail via mobilen en gång i timmen, men ändå). SÅ härligt!

Nu är vi tillbaka till vädret som vi är vana vid: väldigt varmt, väldigt fuktigt och väldigt soligt!

Jag hoppas på ett par långsamma arbetsdagar resten av veckan, vi får se. Jag behöver städa. Överallt. Det kliar liksom i kroppen för jag vill bara ta tag i allt! Men det brukar alltid komma någon jobbgrej i vägen. Så nu har jag kommit på en smart väg runt det hindret, hoppas jag. Jag tar ett rum i taget, då bord eman ju kunna få klart ett rum om dagen i alla fall!?

Idag tänkte jag stora och lilla badrummet... Jag behöve rgå igenom garderoben i stora badrummet, det är överfullt med allehanda skönhetsprodukter och annat. Jag har rensat förut, men det behöver städas till lite. Och så ska det skrubbas och dammas och putsas.

Vi tacklade Sarahs rum häromdagen, vi han dock inte gå igenom henne sgarderob. Det är en annan värld där inne, en djungel av leksaker och kläder. Den behöver rensas NU! Men det kommer att ta en hel dag, så vi får nöja oss med att resten av rummet är rent i alla fall.

Köket måste tacklas idag också, det är mest disk, så bör inte vara så farligt. Och så är det dags att tvätta igen. The Neverending Story, eller hur?

Jag har tittat på film en hel del med Sarah på sistonde, kul nu när hon gillar att titta på annat än barnfilm. Men GLÖM romantiska scener, så fort det börjar pussas så lämnar hon rummet. SÅ pinsamt, ju... :-)

En serie som jag verkligen tror Sarah skulle gilla är Harry Potter, men hon är övertygad´om att det är skittråkigt och inget att se på. Igår tvingade jag till slut henne att titta på första filmen, och nu är hon helt frälst. Visste jag väl! Hon har egen trollstav och har skrivit en bok med "spells", helt frälst!

Det var riktigt kul att se första filmen igen, jag har bara sett filmerna då de kom ut, en gång, så det var ju 11 år sedan.

Jag hara de andra 7 filmerna redo, och vi ska beta av en varje dag är det tänkt.

Nu ska jag ta ut hundarna, för Bob står och gnäller. Ha en bra dag!

No comments: