Friday, June 8, 2012

Snart helg igen

Jag läser bloggar som pratar om härlig sommar. Just nu känns det mest klibbigt och blött här. Det regnar och regnar (och det är verkligen välbehövligt i Florida just nu).

 Det ska regna imorgon också (så ingen beach). Det har passat ganska bra att det varit en sådan intenisv arbetsvecka, regnet gör att det känns ganska mysigt att sitta inne framför datorn.

Sarah njuter av sin första sommarlovsdag genom att sova länge idag. Jag sa att hon får sova så länge hon vill, men jag måst eåka och ta blodprov vid 11, så förhoppningsvis är hon uppe vid 10:30 i alla fall! :-)

I höst blir det 4:e klass. Helt otroligt!

Vi sadlade om lite, så det blir nog bio imrogon istället. Inget kul att vara ute när det regnar hela tiden. På söndag ska vi på födelsedagskalas hos våra goda vänner, kalaset hålls på Pump It Up i Brandon, så då kanske vi kan passa på och ta en sväng förbi IKEA efteråt, behöver en ny lampa till Sarah. Hennes nya har fläng på kontakten och går av och på hela tiden. Och jag vill ju att hon ska läsa mycket, så en bra lampa krävs!

På tal om att läsa så har jag laddat min Kindel Fire med hela serien av Goosebumps-böcker åt Sarah. 62 stycken. Goosebumps är en populär serie för barn i Sarahs ålder, lite spännande kapitelböcker med lite läskigt inslag, därav namnet.

Ska se om jag kan hitta några fler serier att ladda ner som hon inte redan läst. Igår satt hon med läsplattan hela eftermiddagen, så det är ju bra!

3 comments:

Victoria said...

Här står det som spön i backen just nu och åskar gör det också! Men palmerna och gräset har aldrig sett så glada ut så jag är inte den som klagar. Vi ska också gå på bio imorgon är det planerat, det blir Prometheus.

Kram och trevlig helg!

SweFlo said...

Jag såg Promethus häromdagen, den var inte alls lika läskig som jag hade trott. Ganska OK men inte direkt någon action-thriller. Spännand ekoncept, men upplagt så det måste komma fler filmer som fortsättning tror jag. Eller så menar de att Alien-filmerna var fortsättningen kanske... Kul med en svenska i huvdrollen!

Saltistjejen said...

Vad roligt att Sarah tycker så mycket om att läsa!!! :-)
Låter även kul med födelsedagskalas och en liten Ikeatripp!! :-)
Och Prometheuss står på min "vill se NU" lista! Vi tänkte förska gått nu i veckan men det fanns inte tid, så förhoppningsvis nästa. Jag ÄLSKAR ju Alien och Blade Runner!!! Ridley Scott KAN verkligen detta med att bygga upp känsla atomsfär och faktiskt bra karaktärer. Jag tror att den är tänkt som en "sequel till just Alien, även om jag har förtått att man ändrat lite på storyn så den passar inte helt och fullt. Men som sagt, Jag är spänd på den. Låter som om du gillade den även om den inte var direkt läskig. :-)
och ja det är kul att Rapace spelar typ en ny "Ripley". :-) Jag älskae Ripley när jag såg Alienfilmerna som yngre kasnke just för att hon inte var "bara sockersöt" eller så utan verkligne kunde kick ass!! MEN med både hjärta OCH hjärna! :-)
Katrin jag har mailat dig nyss med en del frågor också!
KRAM!!!!!