Wednesday, December 21, 2011

Fin julklapp!

Sarahs mormorsmor har efter min begäran handsytt ett förkläde till Sarah. Hon har ju visat intresse för att lära sig laga mat och baka, så ett förkläde vore ju en perfekt present!

Efter förfrågan om färg och design så föreslog jag något med rött i eftersom det är Sarahs favoritfärg, och kanske nått med en katt? Hon är helt galen i katter just nu!

Sarah ska få en egen kokbok på engelska för barn i julklapp, min svenska barnkokbok är ju bra, men hon vill kunna läsa själv.

När förklädet väl kom fram var det faktiskt TVÅ eftersom det hade varit så mycket extra tyg - ett med och ett utan katt på den stora fickan fram. Det bästa är att storleken passar även mig, vilket ju betyder att Sarah säkert kan ha dessa förkläden även när hon är vuxen. Materialet är väldigt tjockt och hållbart. Vilken grej att spara på, något som ens mormorsmor har handsytt åt en!

Sarah är mäkta stolt över sina nya förkläden (de var inte inslagna, så hon fick dem på en gång).



2 comments:

Saltistjejen said...

Så fint!!!
E ska också få ett förkläde i julklapp som jag beställde av Evasleva. :-)
Med Pippi och Bamse på.
Kram!

Jenny said...

Jättefint! Vilket hantverk!! Kul med kokbok och vad roligt att hon gillar att laga mat, det kommer hon alltid att ha glädje av att kunna. Kanske skulle den svenska kokboken kunna fungera som en sorts rolig läsövning på svenska, med hjälp, eller pratar hon ingen svenska alls? Kram!