Wednesday, December 28, 2011

Onsdag

Mellandagarna går snabbt! Igår fick vi äntligen den nya TVn och jag är faktiskt impad. En stor fördel som jag inte ens kände till var att vi fick en programvara som heter Nero HomeMedia. Det gör att jag kan sätta upp min dator som en Media Server och streama musik, bilder och film direkt till andra enheter, inklusive TVn i huset.

Så jag kan se alla mina filmer på datorn direkt på Tvn utan att behöva krångla med något annat än ett par knappklick. Suveränt!

Dessutom fungerar TVns 2D till 3D förvånansvärt bra! Man kan alltså se ALLA TV-program i 3D om man vill! De är ju int egjorda för 3D, men det ger ett fantastiskt djup i bilden med 3D aktiverat. Jättekul att leka runt med!

Igår satt jag och Ken och pratade om att det känns som vi nu tittar på nya versioner av våra gamla serier. Vi såg bla ett avsnitt av Rizzoli & Isles, och Angie Harmon har ju finnar! Har en bra HDMI-kabel nu, så det gör ju att man får full HD-effekt. Men jisses vilka detaljer som denna TV tar fram! Man tycker inte att det bör vara SÅ mycket skillnad endå från våran 3½ år gamla 47-tummare, men det är det verkligen. Och bara 1,1 tum tjock! Undrar hur TV-apparaterna kommer att se ut om 10 år?

Nej, nu ska jag jobba vidare. Imorgon ska jag och Sarah till Tampa (eller Brandon, vilket är i utkanten av Tampa). Jag ska först på laserbehandling av benen (Hair B Gone!) och sedan blir det nog en liten tur till det STORA köpcentrum som ligger precis i närheten. De har bla. Abercrombie & Fitch för barn där, vilket de inte har hemma. Ska se om vi hittar något kul på mellandagsrea kanske.

Annars är det inte så mycket på G. På fredag ska vi till våra vänner på middag, men nyårsafton blir det nog bara lungt hemma. Kanske lite bio eftersom vi ju har de där presentkorten för gratis bio. Vi får se vad det blir! Måste ta mig till mataffären idag, matförrådet börjar sina, ha rinte handlat p åen hel vecka nu. Jag tror det sista av skinkan och det andra åts upp igår. Önskar bara att jag kunde komma på VAD vi ska äta. På söndag, den 1 januari, går vi tillbaka till lågkolhydratkost, dock inte like strikt som tidigare. Men bort med socker, frukt, mjöl, pasta, ris, potatis och liknande stärkelse. Och godis, så klart. Så jag hoppas de paket som fortfarande inte har kommit fram från Sverige gör det idag, för jag misstänker de innehåller godis, och då får vi passa på att mumsa i oss det när vi fortfarande kan! :-)

No comments: