Saturday, December 17, 2011

Sucka

Jag fick mail från tv-tomten. "Åh, så du vill ha båda panelerna?"

Ja det var väl därför som jag sa "Jag vill ha båda panelerna, master och slave..."

Så nu måste jag vänta tills han kommer hem om en timme för att fråga hur mycket den andra panelen kostar. Jag tyckte det var lite kostigt att han bara tog hälften betalt som det stod på hemsidan...

Och min fundering är bekräftad, han är en gammal farbror... Hans fru var dock väldigt trevlig!

Så ingen TV ännu på ett tag. Jag har så svåååårt för sega personer! Ska nått göras görs det på en gång, liksom. Han väntar typ flera dagar bara på att besvara ett e-mail.

Så jag måste få lite fart på honom så det där jäkla paketet blir ivägskickat på måndag! Ingen kul jul utan klok TV tycker jag.

Annars har jag rensat ur Sarahs rum idag. 16 Barbie-dockor som hon i princip aldrig har lekt med är nu skänkta till bättre behövande 6-åring, tillsammans med STORT lass med Polly Pockets som Sarah har noll intresse för.

Hon är som sagt mer en tomboy och gillar inte dockor... Men Littlest Pet Shop går bra, så länge det rör sig om något med djur!

Nu tacklar jag det inte så roliga jobbet att rensa på kontoret. SÅ mycket strunt överallt! Jag är lite Calvin Klein, gillar rena linjer och inget pryttsel, så jag får nästan lite ångest när kontoret blir så här igenproppat av allehanda prylar som har dumpats härinne i förväntan på att jag magiskt ska trolla bort allt... :-)

Så med hjälp av en stor sopsäck och ett par IKEA-kassar för saker som kan skänkas ska vi nog få ordning på detta också. Bra att ha nått att göra när jag går och väntar på posten, för att se om det blir någon storshopping nu i helgen.

Sarah har kul med sin kompis, de spelar Wii. Ken jobbar vid köksbordet med sina stora hörlurar på. Båda hundarna och katten sover...

Bara jag som rumsterar om. Nej, nu ska jag dricka lite mer av min stora iste som Ken fixade åt mig från Dunkin Donuts, sedan ska här fortsättas att rensas! :-) Har trevlig julmusik i bakgrunden, riktigt mysigt!

No comments: